ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دومین جلسه دادگاه دیپلمات ایرانی مظنون به بمب‌گذاری در گردهمایی مجاهدین برگزار شد

اسدالله اسدی و سه نفر دیگر متهم‌اند که در تیر ۱۳۹۷ قصد داشتند در مراسم سازمان مجاهدین بمب‌گذاری کنند. اسدی تاکنون در دو جلسه دادگاه حضور نداشته است. جلسه اصلی در نوامبر برگزار خواهد شد.

دومین جلسه دادگاه اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی ساکن وین و مظنون به بمب‌گذاری در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در سال ۲۰۱۸ به همراه سه متهم دیگر، در بلژیک برگزار شد.

اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی سفارت جمهوری اسلامی در وین اتریش مظنون به بمب‌گذاری در گردهمایی مجاهدین خلق

این جلسه کوتاه که هنوز جزو جلسات مقدماتی محسوب می‌شود پنج‌شنبه ۹ مرداد / ۳۰ ژوئیه با حضور سه قاضی در شهر آنتورپ بلژیک برگزار شد.

جلسه نخست این چهار متهم در تاریخ ۲۵ تیر / ۱۵ ژوئیه نیز در همین شهر برگزار شده بود. به ‌گفته وکلای اسدالله اسدی، او در هیچ یک از این جلسه‌ها حضور نداشته است. سه متهم دیگر اما در جلسه دوم شرکت داشتند.

به ‌همراه اسدی، امیر سعدونی و همسرش نسیمه نعامی دو ایرانی ـ بلژیکی و مهرداد عارفانی نیز محاکمه می‌شوند.

این افراد متهم هستند که قصد داشتند در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در ۹ تیر ۱۳۹۷ در ویلپنت پاریس بمب‌گذاری کنند. سعدونی و نعامی متهم‌ به دریافت مواد منفجره از اسدی هستند و عارفانی که در پاریس دستگیر شد، متهم است که می‌خواسته این مواد منفجره را در گردهمایی مجاهدین به کار ببرد.

اسدالله اسدی دیپلمات سفارت ایران در اتریش ماه ژوئیه ۲۰۱۸ به دستور قضائی اروپایی در نزدیکی شهر آشافنبورگ آلمان واقع در ایالت بایرن بازداشت شد.

دادستان بلژیک کشف اقدام تروریستی این گروه را نتیجه «همکاری خوب دولت بلژیک و مقامات قضائی فرانسوی و آلمانی» عنوان کرد.

شعبه ویژه ضدتروریسم دادگاه آنتورپ به پرونده این متهمان رسیدگی می‌کند. جلسه‌های اصلی محاکمه این افراد ۷ آذر / ۲۷ نوامبر سال جاری آغاز خواهد شد.

اتهام این چهار نفر «اقدام به‌عمل تروریستی با قصد قتل» و «شرکت در یک گروه تروریستی» عنوان شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.