ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تداوم اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه سه نماینده تهران را به شوش کشاند

سه نماینده تهران به منظور بررسی خواسته‌های کارگران معترض به شوش رفتند اما طاقت گرما را نداشتند. یکی از آنها از حال رفت. کارگران علیه استاندار خوزستان شعار دادند: «شریعتی حیا کن، خوزستان را رها کن».

در چهل و هشتمین روز اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه نماینده شوش و سه نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی به این شهر رفتند. یکی از نمایندگان «گرما‌زده» شده است و همین موضوع کنایه کارگران را به دنبال داشته تا بگویند آنها همه سال در گرمای طاقت‌فرسا کار می‌کنند اما صدای اعتراض‌شان که در سه سال اخیر بلندتر شده، شنیده نمی‌شود.

کارگران نیشکر هفت‌تپه ۱۱ مرداد مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند و علیه استاندار خوزستان شعار دادند: شریعتی حیا کن/ خوزستان را رها کن.

۱۱ روز از مرداد گذشته و هنوز حقوق اردیبهشت کارگران نیشکر هفت‌تپه پرداخت نشده است. حاتم شاکرمی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تعهد کارفرما که به اختلاس و فساد ارزی متهم است برای پرداخت دستمزد اردیبهشت و خرداد کارگران خبر داده است. او البته پرداخت دستمزد معوق را به «رفع مسدودی حساب‌های شرکت» موکول کرد که قرار بود تا دهم مرداد انجام شود.

کارگران اما مسدود بودن حساب‌های بانکی مالکان شرکت را که به اتهام اختلاس ارزی محاکمه می‌شوند، تنها یک «بهانه» و «بازی» می‌دانند و می‌گویند که اسدبیگی و رستمی کارگران را سپر خود کرده‌اند و تا خلع ید از این دو که شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه را با بهایی کمتر از ارزش واقعی آن صاحب شدند، به اعتراض ادامه می‌دهند.

آنها صبح شنبه ۱۱ مرداد همانند ۴۷ روز قبل دست از کار کشیدند و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. تداوم اعتراض کارگران علی خضریان، سیدنظام‌الدین موسوی و احمد نادری سه نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی را به شوش کشاند. کعب عمیر، نماینده شوش در مجلس هم در جمع کارگران معترض حاضر شد.

سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه ویدئویی کوتاه از حضور نمایندگان در جمع کارگران معترض منتشر کرده که نشان می‌دهد احمد نادری، یکی از نمایندگان گرمازده شده است. در این ویدئو یکی از کارگران معترض می‌گوید: «این آقا یک روز آمده، ما ۵۰ روز است زیر آفتابیم. خجالت بکش». یک کارگر دیگر هم می‌گوید: «نیم ساعت نتوانست تحمل کند».

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

کارگران معترض که همانند روزهای گذشته مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کرده بودند علیه غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان شعار دادند: «شریعتی حیا کن، خوزستان را رها کن». نام شریعتی در پرونده فساد ارزی اسدبیگی و رستمی مطرح شده اما او دریافت رشوه از مالکان شرکت نیشکر هفت‌تپه را رد کرده است. کارگران همچنین علیه امید اسدبیگی و مهرداد رستمی شعار دادند: «نه رستمی، نه بیگی، شرکت بشه دولتی».

کعب عمیر، نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی در جمع کارگران معترض گفت که بنا به خواست کارگران «به شدت و با جدیت تمام» بازپس گیری شرکت از مالکان فعلی را پیگیری خواهد کرد.

کارگران معترض نیشکر هفت‌تپه پیش از این خواستار واگذاری کارخانه به تعاونی کارگران شده بودند. یوسف بهمنی، یکی از نمایندگان کارگران که ماه گذشته در جریان اعتراضات کارگران بازداشت و به قید کفالت آزاد شده بود، گفته بود پیشنهاد کارگران واگذاری سهام شرکت به تعاونی کارگری است.

مقام‌های ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت تا به حال با وجود محاکمه اسدبیگی و رستمی به دلیل اختلاس ارزی و فساد مالی از پذیرفتن خواسته کارگران خودداری کرده‌اند.

دور تازه اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه از ۲۶ خرداد آغاز شده است. فرماندار شوش گفته که از تجمعات کارگران اطلاعی ندارد. کارگران خواستار خلع ید از مالکان فعلی، پرداخت فوری حقوق معوق، بازگشت به کار کارگران اخراج شده، بازداشت امید اسدبیگی و لغو خصوصی‌سازی شرکت هستند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.