ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توافق اولیه ایران و کره‌جنوبی: تهاتر دلارهای مسدود شده با دارو

تهاتر با کالاهایی که مشمول تحریم‌های آمریکا نمی‌شوند توافق اولیه تهران و سئول برای تعیین تکلیف هفت میلیارد دلار درآمد نفتی ایران است.

کره جنوبی می‌گوید با ایران بر سر دارایی‌های مسدود شده به توافق اولیه رسیده است؛ بک کارگروه مشترک برای تهاتر هفت میلیارد دلار درآمد مسدود شده در سئول تشکیل می‌شود تا بر سر واردات دارو و غذا و کالاهایی که مشمول تحریم‌ها نمی‌شوند مذاکره کند.

پرچم‌های ایران و کره جنوبی ـ عکس از شاتر استاک

۷ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی ایران به واسطه تحریم‌های آمریکا در کره جنوبی مسدود شده است. یک منبع آگاه که نامش فاش نشد به خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ) گفت: دو طرف توافق کرده‌اند یک کارگروه مشترک برای تجارت کالاهای بشر دوستانه ایجاد کنند.

براساس اعلام این منبع گفت‌وگو تنها بر سر تبادل کالا «در چارچوب معافیت از تحریم‌های ایران که کره جنوبی از آمریکا  دریافت کرده است» خواهد بود و «با هدف تطابق نیازهای ایران در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی با آنچه صادر کننده های کره جنوبی می توانند ارائه کنند، انجام خواهد شد».

به گفته این منبع آگاه دو طرف در مذاکرات مجازی که در «سطح بالاتری» برگزار شد به این توافق رسیده‌اند و «طرف ایرانی در این مذاکرات به خریداری محصولات کره جنوبی به ارزش صدها میلیارد دلار ابراز تمایل کرد».

این منبع گفت: قرار است گفت‌وگوهای دو جانبه از اوایل ماه آیندی آغاز شود.

ایران هنوز به صورت رسمی به این خبر واکنش نشان نداده است، اما عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران چهارشنبه ۲۹ ژوئیه در توییتر نوشت: به اندازه کافی از کره جنوبی وعده شنیده‌ایم. فقط منتظر اقدامات ملموس و برجسته هستیم. کسی در ایران منتظر محموله نیم یا دو میلیون دلاری نیست. امیدواریم مقامات کُره‌ای حجم منابع مالی مردم ایران در این کشور و عدم وجود هیچ منع قانونی برای تجارت با ایران را به یاد داشته باشند.

خبرگزاری رسمی کره جنوبی همچنین مدعی شد که سئول یک کارگروه ویژه برای تقویت تجارت بشردوستانه با ایران تشکیل داده و برای شرکت‌های محلی جلسات توجیهی برگزار کرده است تا به آنها برای از سرگیری تجارت با تهران کمک کند.

کره جنوبی آوریل امسال از واشنگنتن مجوز تجارت بشردوستانه با ایران را دریافت و در ماه مه یک محموله پزشکی به تهران ارسال کرد.

مقام‌های سیاسی در ایران اما خواستار آزادسازی تمامی ۷ میلیارد دلار درآمد نفتی مسدود شده در کره جنوبی هستند. در همین رابطه یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به خبرگزاری تسنیم گفته بود: «اگر کره جنوبی باز به تعهداتش در مذاکرات با ایران عمل نکند و بد عهدی کند مجلس به دنبال این است که یک طرح دو فوریتی برای ممنوعیت واردات کلیه کالاهای کره‌ای تدوین کند و مطمئن هستم با توجه به جوی که در مجلس وجود دارد این طرح رای خواهد آورد».

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    نتیجه این کارگروه مشترک برای تجارت کالاهای بشر دوستانه هرچه باشد هرگزبرای مردم غیروابسته و اکثریت مردم ایران نخواهد بود و هرچه ازاین کارگروه به ایران وارد دربست به اقشارآخوندها و آقازاده ها وسپاه وشرکاء درخواهد آمد ومقادیری ازآن را هم برای سوریه ولبنان وونزوئلا درنظر گرفته اند ...اصل اساسی برپایه عدالت وحقوق بشری کشورهای خارجی باید به رسمیت نشناختن حکومت آخوندی باشد که هرچه ازمردم ایران دزدیده وصادرکرده است پولش را تازمانی چنین حکومت فاشیستی وضدمردمی برایران حاکم است نپردازند...مدتی است که کانال خدمات کالاهای اساسی وداروهای کشور سوئیس برای حکومت اخوندی مشغول بکارشده است ..آیا مرم ایران کالاهای وداروهای سوئیسی را درکدام مغازه ها و داروخانه ها و درمانگاه ها وبیمارستان ها مشاهده می کنند ؟؟؟