ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت کشور افغانستان: طالبان در سه روز آتش‌بس ۲۰ غیرنظامی را کشته‌اند

سخنگوی وزارت کشور افغانستان می‌گوید در سه روز آتش‌بس به‌مناسبت عید قربان، افراد گروه طالبان در ۳۸ مورد آتش‌بس را نقض کرده و برخلاف تعهدات‌ خود عمل کرده‌اند.

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که در جریان سه روز آتش‌بس به مناسبت عید قربان، گروه طالبان ۲۰ غیرنظامی را کشته و ۴۰ غیرنظامی را زخمی کرده‌اند.

درگیری‌های نظامی در افغانستان ـ عکس از آرشیو

طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور افغانستان دوشنبه ۱۳ مرداد / ۳ ژوئیه ضمن اعلام این خبر گفت افراد گروه طالبان در سه روز گذشته در ۳۸ مورد آتش‌بس را نقض کرده و برخلاف تعهدات‌ خود عمل کرده‌اند.

آرین گفت:

«طالبان بارها توافق کاهش خشونت را نقض کرده‌اند. کشتار مردم و حملات در دوره‌ کاهش خشونت، در آتش‌بس عید سعید فطر و نیز سه روز عید قربان نشان‌دهنده‌ عدم پایبندی این گروه به آن‌چه می‌گوید است.»

سخنگوی وزارت کشور افغانستان نگفت که طالبان در کدام ولایت‌ها آتش‌بس را نقض کرده‌، با این حال در سه روز آتش‌بس گزارش‌هایی منتشر شدند که براساس آن‌ها، بر اثر انفجار مین‌های کنار جاده‌ای در ولایت‌های قندهار، غزنی، ارزگان، هلمند و هرات که طالبان مسئول آن‌ها دانسته شدند، چندین غیرنظامی کشته شدند.

طالبان تا کنون در این باره اظهارنظری نکرده‌اند.

طالبان آتش‌بس سه روزه را از روز جمعه ۱۰ مرداد / ۳۱ ژوئیه به‌مناسبت عید قربان آغاز کردند. این آتش‌بس ساعت دو بامداد دوشنبه منقضی شد.

شامگاه یکشنبه ۱۲ مرداد / ۲ ژوئیه نیروهای گروه «دولت اسلامی» (داعش) به زندان جلال‌آباد در شرق افغانستان حمله کردند که این حمله تا بعد از ظهر دوشنبه ۱۳ مرداد / ۳ اوت همچنان ادامه داشت. ۲۳ نفر در جریان این حمله کشته و ۴۳ نفر زخمی شدند.

سهیل شاهین، سخنگوی سیاسی طالبان در این‌باره به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت این گروه در حمله جلال‌آباد مشارکت نداشته است. او همچنین گفت: «ما توافق آتش‌بس داریم و در هیچ یک از این حملات در هیچ کجای کشور شرکت نداشته‌ایم.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نقی

    اگر جوانان روشن بین افغانستان جمع شوند و یک ارتش شبه نظامی داوطلب تشکیل دهند میتوانند تمام اعضای طالبان را دستگیر ** کنند و نسل طالبان را از افغانستان بکنن.