ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب کارگران نفت، گاز و پتروشیمی وارد سومین روز شد

حدود ١٠ هزار كارگر در این اعتصابات شركت دارند. کارگران خواستار تأمین امنیت شغلی، لغو قراردادهای سفید امضاء، پرداخت دستمزدهای معوقه و افزایش دستمزد هستند.

در مناطق جنوبی ایران اعتصابات کارگران نفت، گاز و پتروشیمی ادامه دارد و در حال گسترش است. اين بزرگترين اعتصاب كارگرى در چهار دهه اخیر محسوب می‌شود و هزاران کارگر در آن شرکت دارند.

اعتصاب کارگران نفت، گاز و پتروشیمی در ۴ استان کشور ـ مرداد ۱۳۹۹- عکس از آرشیو

براساس گزارش‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، کارگران و کارکنان پتروشیمی‌های پارسیان، سپهر لامرد در استان فارس و کنگان و شرکت اکسیر در فاز ۱۳ اسلکه تنبک در استان بوشهر، دوشنبه ۱۳مرداد برای سومین روز متوالی دست از کار کشیدند و در محوطه کار خود تجمع کردند.

همچنین گزارش شده است که کارگران پالایشگاه نفت سنگین قشم در استان هرمزگان، پالایشگاه آبادان و پالایشگاه یا ‌شرکت آتروپارت در جفیر خوزستان نیز در اعتراض به مشکلات معیشتی و  پایین بودن دستمزدهای‌شان به اعتصاب خود ادامه داده‌اند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

اين یکی از بزرگترين اعتصابات كارگرى در چهار دهه اخیر به‌شمار می‌رود و گفته می‌شود که بیش از ۱۰ هزار کارگر در آن‌ها شركت دارند.

کارگران معترض خواستار تأمین امنیت شغلی، لغو قراردادهای سفید امضاء، پرداخت دستمزدهای معوقه و همچنین افزایش سطح دستمزدهای خود هستند.

حقوق کارگران پیمانی در این مناطق که براساس پروژه‌ و با قرارداد موقت و یا بدون قرارداد کار می‌کنند همواره دیر پرداخت می‌شود. آن‌ها با دستمزدهای ناچیز، بدون مزایا هر روز بیش ۱۲ ساعت بدون استراحت در گرمای شدید بالای ۵۰ درجه کار می‌کنند. کارگران خواهان تغییر شرایط کاری در این مناطق اقتصادی هستند.

موج اعتصاب در بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی در جنوب ایران از روز شنبه ۱۱ مرداد شکل گرفته است. اعتصاب در پالایشگاه آبادان، پالایشگاه پارسیان و پتروشیمی لامرد، پالایشگاه نفت سنگین قشم، پترو پالایش کنگان و پالایشگاه فازهای ۲۲ و ۲۴ پارس جنوبی کنگان آغاز شد و روز یکشنبه ۱۲ مرداد، در دومین روز اعتصاب کارگران فاز ۱۴ شرکت‌ ای‌جی و جم ۲ نیز به آن پیوستند.

این اعتراضات در ۴ استان کشور به‌شکل همزمان به پیش می‌رود.

اعتراضات کارگران پالایشگاه‌های نفت و گاز و پتروشیمی گامی در جهت سراسری شدن اعتراضات کارگری ارزیابی شده است. ادامه این اعتصابات می‌تواند به اختلال در صادرات پتروشیمی و گاز و کمبودهای بحران‌زا در رفع نیازهای داخلی منجر شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ترفند دشمن تراشی ساختگی و گروگانگیری و جوسازی سیاسی مسئولین شرکتهای نفت و گاز با حمایت بسیج برای دور زدن تحریمهای جهانی

    سپاه و بسیج پیمانکاران بخش خصوصی در شرکتهای نفت و گاز برای پنهان ساختن هویت مسئولین اصلی از قشر خانواده های شهید و پنهانکاری منافع عوامل دولتی از سالهای گذشته تا حال با روی کار آوردن سیستمهای اتوماسیون اداری به بهانه الکترونیکی کردن مستندات و گروگانگیری کارگری با درج عناوین دلخواه بر مفاد قراردادهای کارگرانی که استخدام با طرف قرارداد مستقیم این شرکتها نبوده در زمان شروع تحریمها اقدام به سندپراکنی کرده و به بیکاری کارگران مرتبط میکنند و اشخاصی که از آغازاده ها بوده و با عضویت در بسیج قرارداد مستقیم این شرکتها گردیده و به همراه خانواده های شهید متصدی اصلی امور و کارمندان همسفره آنها از قشر حزب اللهی و نمایش توهین های پشت سرهم توام با فریبکاریهای آنها از طریق تریبونهای وابسته به سپاه و بسیج و حمایت آنها و افشاء گریهای توام با فریبکاری و سکوت تمامی نهادهای دولتی اقدام به ایجاد جو سیاسی کرده و زمینه سازی نفوذ این اشخاص با هویتهای جعلی به کشورهای دیگر میشوند. با بررسی تمامی مدارک و مستندات کارگری به صراحتا میتوان به این خیانت کارگری پی برد که هدف از جذب جوانان مردم در این شرکتها و بلاتکلیف نگه داشتن آنها برای زمینه سازی ورود بخش خصوصی و پنهانکاریهای مسئولین و فریبکاری و دزدیهای عوامل بسیجی بوده که اقدام به گروگانگیری کارگری کرده اند.