ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خوان کارلوس پادشاه سابق اسپانیا این کشور را ترک کرد

گفته می‌شود که دلیل خروج خوان کارلوس از اسپانیا اتهام فساد مالی در قرارداد احداث خط قطار سریع‌السیر در عربستان سعودی است.

خوان کارلوس پادشاه سابق اسپانیا که در قرارداد احداث خط قطار سریع‌السیر در عربستان سعودی به فساد مالی متهم شده است، کشور خود را ترک کرد.

خوان کارلوس ـ مادرید ـ مارس ۲۰۱۴ ـ عکس از شاتراستاک

براساس گزارش‌های مطبوعاتی، خوان کارلوس دیگر در اسپانیا نیست و جزئیات مربوط به محل زندگی آینده او فاش نشده است.

خانواده سلطنتی در مادرید نامه‌ای از پادشاه سابق منتشر کردند که در آن پسرش فیلیپه، پادشاه کنونی اسپانیا را از این اقدام آگاه کرده است. او در این نامه نوشته است که رویدادهای زندگی خصوصی در گذشته او را به ترک کشور ترغیب کرده و او می‌خواهد با خروج از اسپانیا اجازه دهد فرزندش با آرامش خاطر به وظایف سلطنتی خود عمل کند.

خوان کارلوس همچنین در نامه خود گفته است که این تصمیم را «با آرامش و خونسردی کامل» گرفته و آماده پاسخگویی به موارد اتهامی است که علیه او در پرونده فساد مالی مطرح شده است.

پادشاه سابق اسپانیا متهم شده که در جریان مناقصه ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری احداث خط قطار سریع‌السیر در عربستان سعودی و برنده شدن اسپانیا در این مناقصه رشوه دریافت کرده است. از آن‌جا که یک بانک سوئیسی نیز در این مناقصه نقش داشت، دستگاه قضائی سوئیس نیز در این زمینه در حال تحقیق است.

در ماه ژوئن، دادگاه عالی مادرید در جریان این رسوایی مالی تحقیقات در مورد پادشاه سابق را آغاز کرد.

وکیل خوان کارلوس ۸۲ ساله اعلام کرده است که او نمی‌خواهد از دست قوه قضائیه فرار کند و همچنان در رابطه با تحقیقات رسوایی مالی در دسترس مقامات است.

خوان کارلوس در ۲۲ نوامبر ۱۹۷۵، دو روز پس از درگذشت فرانسیسکو فرانکو دیکتاتور اسپانیا، به پادشاهی رسید. فرانکو در ۱۹۶۹ او را به‌عنوان پادشاه بعدی اسپانیا معرفی کرد. کارلوس با بر روی کار آمدن، دمکراسی را به اسپانیا بازگرداند.

او در سال ۲۰۱۴ قدرت را به فرزندش «فیلیپه ششم» واگذار کرد و از سلطنت کناره‌گیری کرد. در ژانویه همان سال دادگاه پالما دو مایورکا کریستینا، جوان‌ترین دختر خوان کارلوس را در رابطه با پرونده همسرش، اینیاکی اوردانگارین، به‌دلیل فرار از مالیات و پولشویی متهم شناخت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.