ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بلومبرگ: آمریکا قطعنامه جدیدی درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ارائه کرده است

بلومبرگ نوشته است که کلی کرافت نماینده آمریکا در سازمان ملل احتمال می‌دهد که روسیه و چین قطعنامه جدید آمریکا برای تمدید تسلیحاتی ایران در شورای امنیت را وتو کنند.

شبکه خبری بلومبرگ از پیش‌نویس قطعنامه جدید آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت خبر داده و به‌نقل از نماینده آمریکا در سازمان ملل نوشته است روسیه و چین احتمالاً این قطعنامه را وتو خواهند کرد.

شورای امنیت سازمان ملل ــ عکس از خبرگزاری فرانسه

بلومبرگ اعلام کرد که یک نسخه از پیش‌نویس قطعنامه جدید آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل را به‌دست آورده است. این پیش‌نویس مشابه پیش‌نویسی است که آمریکا در ماه ژوئن در همین زمینه ارائه داد.

ممنوعیت معاملات تسلیحاتی با ایران طبق توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ که آمریکا در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد، قرار است در ماه اکتبر (مهر) منقضی شود و آمریکا قصد دارد این ممنوعیت را تمدید کند.

قطعنامه جدید از کشورهای عضو شورای امنیت خواسته است تا از فروش تسلیحات به ایران و از ایران به دیگر کشورها جلوگیری و از آموزش فنی، خدمات یا تأمین منابع مالی، مشاوره، دیگر کمک‌ها برای تجهیز، فروش، انتقال، ساخت، نگه‌داری یا کاربرد تسلیحات در ایران خودداری کنند.

کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل روز سه‌شنبه گذشته اظهار داشت که آمریکا اعتقاد چندانی ندارد که می‌تواند روسیه و چین را به سوی خود جلب و «این می‌تواند در سازمان ملل متحد یک بحران ایجاد کند».

کرافت گفت: «استراتژی در یک دنیای کامل همیشه این است که آن‌ها از این اقدام پرهیز کنند و از حق وتو استفاده نکنند. با این حال بگذارید واقع‌بین باشیم. در حال حاضر این استراتژی همراه با سایر اعضای شورای امنیت کشاندن چین و روسیه به گوشه‌ای و تاباندن نور به روی آن‌هاست. همه می‌دانند که این یک انتخاب بین استبداد و آزادی است.»

بلومبرگ به نقل از چندین دیپلمات نوشته است که فرانسه، آلمان، بریتانیا، روسیه و چین در تلاش‌اند تا برای دستیابی به راه حلی در این زمینه مذاکره کنند که ممکن است مانع از انجام چنین اقدامی از سوی آمریکا شود اما تاکنون توافقی به‌دست نیامده است.

آمریکا پیش از این در ۲ تیر / ۲۲ ژوئن پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در اختیار اعضای شورای امنیت سازمان ملل قرار داد که بر اساس آن خرید و فروش سلاح با ایران زیر نظر شورای امنیت قرار می‌گرفت. این طرح دو روز بعد از آن در شورای امنیت سازمان ملل پشت درهای بسته به بحث گذاشته شد.

شورای امنیت سازمان ملل ۱۰ تیر / ۳۰ ژوئن نیز در این‌باره جلسه آنلاین برگزار کرد که در آن جلسه نیز روسیه و چین با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مخالفت کردند.

ایالات متحده قصد دارد خود را ناظر به قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل که ایران را تحریم تسلیحاتی کرده معرفی کند و با وجود آن‌که از برجام خارج شده، با این ترفند، بر اساس قطعنامه‌ا‌ی که خود با خروج از برجام آن را نقض کرده، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را بازگرداند و به یک معنا مکانیسم ماشه را فعال کند. روسیه و چین مخالف‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.