ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش فشارها بر کاظمینی بروجردی، در حصر خانگی

هواداران حسین کاظمینی بروجردی که خواستار جدایی دین از دولت و مخالف نظریه ولایت فقیه است، از افزایش فشارها بر این روحانی و خانواده‌اش از سوی نهادهای امنیتی خبر داده‌اند.

هواداران آیت‌الله حسین کاظمینی بروجردی که خواستار جدایی دین از دولت و از مخالفان نظریه ولایت فقیه در ایران است، از افزایش فشارها بر این روحانی و خانواده او توسط نهادهای امنیتی در روزهای اخیر خبر داده‌اند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

رویا عراقی، سخنگوی کاظمینی بروجردی در خارج از ایران، در گفت‌و‌گو با زمانه می‌گوید این روحانی از سال ۱۳۹۶ و پس از اعزام به مرخصی استعلاجی از زندان، در «حصر خانگی» بوده. او می‌گوید محکومیت ناعادلانه حبس برای این زندانی عقیدتی سال‌ها قبل تمام شده اما قوه قضاییه دستور آزادی او را صادر نمی‌کند.

به ‌گفته عراقی، نه تنها در دوران زندان که در طول‌ سال‌های پس از اعزام بروجردی به مرخصی استعلاجی، فشارها علیه این روحانی منتقد و هواداران او پیوسته وجود داشته است:

«نهادهای امنیتی از مدتی پیش تعدادی از طرفداران او را در تهران، زنجان و چند شهر دیگر احضار کرده‌اند و با اعمال شکنجه‌های روحی خواسته‌اند تا این افراد علیه خود و کاظمینی بروجردی اعتراف کنند که این روحانی، روابط غیر‌اخلاقی و غیر مشروع با زنان هوادار و شاگردان خود داشته است.»

حسین کاظمینی بروجردی اما به ‌دلیل عقاید خود که در مغایرت با نظرات علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی است، در مهر ماه سال ۱۳۸۵ توسط نهادهای امنیتی بازداشت و سپس در دادگاه ویژه روحانیت، به اتهام «محاربه» و «تبلیغ علیه نظام»، به خلع لباس و تحمل یک سال حبس در تهران و ۱۰ سال زندان و تبعید در شهر یزد محکوم شد.

گیتی پورفاضل، وکیل مدافع او در اردیبهشت‌ ماه سال ۹۲ اعلام کرده بود:

«روحانیونی که در دادگاه روحانیت محاکمه می‌شوند باید از میان وکلایی که این دادگاه معرفی می‌کند وکیل خودشان را انتخاب و معرفی کنند و ما وکلای آزاد اجازه ورود به پرونده‌های این قبیل زندانیان را نداریم.»

حسین کاظمینی بروجردی اما پس از ۱۱ سال حبس و با تودیع وثیقه‌ ۳۰۰ میلیون تومانی، اواسط خرداد ماه ۱۳۹۶ از زندان به مرخصی درمانی اعزام شد.

رویا عراقی با اشاره به دلایل اعزام این زندانی عقیدتی به مرخصی پس از ۱۱ سال حبس می‌گوید: 

رویا عراقی

«با داروهایی که در زندان به صورت هدفمند به او تزریق شده بود و می‌دانستند که با تزریق این داروها، احتمال مرگ برای او وجود دارد، تحت عنوان مرخصی استعلاجی و با تودیع وثیقه‌های سنگین او را آزاد کردند. حالا هم ایشان نمی‌تواند با کسی ارتباط داشته باشد یا جلسات تدریس خود را برگزار کند. همچنین رفت و آمد او کاملا تحت مراقبت است.»

  • گفت‌وگوی فرزاد صیفی‌کاران با رویا عراقی را از اینجا بشنوید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

عراقی می‌گوید که کاظمینی بروجردی در دوران پس از مرخصی در «حصر خانگی» به‌ سر می‌برد و حتی در سال‌های گذشته مأموران امنیتی یک ‌بار او را مسموم کردند و قصد به قتل رساندن او را داشتند، اما هوادارانش زود متوجه شدند و با انتقال او به بیمارستان مانع از فوت او شدند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، فشارها در ماه‌های پس از مرخصی کاظمینی از زندان با یورش مأموران امنیتی به جمع هواداران این روحانی منتقد حکومت ایران، پیوسته ادامه داشته است.

در یک مورد، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در روز ۹ مهر ماه ۱۳۹۶ با حمله به مراسم چهلم یکی از نزدیکان حسین کاظمینی بروجردی، حدود ۱۰۰ نفر از طرفداران این روحانی را بازداشت کردند.

بنا به گزارش‌ها، مأموران در حمله به این مجلس از پلاک‌ خودروهای شرکت‌کنندگان عکس گرفته و با حاضران به خشونت رفتار کرده‌اند.

رویا عراقی، سخنگوی این روحانی اما می‌گوید یک طوفان توئیتری از سوی جمعی از هواداران کاظمینی بروجردی به راه افتاده است.

او درباره دلایل راه‌اندازی این طوفان توئیتری می‌گوید:

«از آنجایی که آیت‌الله کاظمینی بروجردی از طرف رسانه‌ها به شدت تحت بایکوت خبری هستند، با راه اندازی یک طوفان توئیتری قصد داریم توجه افکار عمومی و نهادهای مدافع حقوق بشر را به وضعیت او جلب کنیم.»

پیش‌تر و در اواخر مرداد ۱۳۹۶، سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای خواستار پایان دادن به آزار و اذیت آیت‌الله کاظمینی بروجردی در دوران حضور او در مرخصی استعلاجی شده بود.

بر پایه بیانیه صادر شده از سوی این سازمان، با وجود آزاد شدن این روحانی از زندان، او کماکان تحت نظارت ۲۴ ساعته نیروهای امنیتی است به طوری که جز برای پیگیری روند درمان، اجازه ترک منزل ندارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جواد

    با درود شخصیتهای شجاع و برجسته ای مانند جناب آقای کاظمینی بروجردی از اساسی ترین سرمایه های جامعهء ایران هستند. آزادی ایشان, و در وحلهء اول خبر رسانی از وضعیت و شرایط ایشان الویت خاصی دارند. تا جایی که این حقیر میدانم یک کانال تلگرامی به نام ایشان, با حدود ۹۰ عضو وجود دارد. چرا از همین امکانات اولیه و محدود برای خبر رسانی منظم استفاده نمی شود, تا گام به گام بتوان پوشش خبری در مورد ایشان را گسترش داد؟ با احترام

  • حامد

    با رود بایکوت خبری و رسانه ای برای آقای بروجردی که سالهای متمادی و طولانی از عمر خویش را صرف روشنگری جامعه و مبارزه با استبداد دینی نموده، امری کاملا ضد بشری و خلاف مصالح ملت ایران است، مدعیان حقوق بشر و مراکز نشر خبر چه در داخل و چه خارج از ایران در صورت وقوع هر نوع اتفاق ناگوار برای ایشان، باید پاسخگو باشند . با سپاس از رادیو زنامه برای نشر این مصاحبه

  • آرش

    زنده باد بروجردی،مردی که شجاعانه به مصاف استبداد رفت