ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس بنیاد مستضعفان: حداد عادل، احمدی‌نژاد و سپاه ولی‌امر املاک ۲۰۰ میلیاردی را پس نمی‌دهند

فتاح گفته: بنیاد مستضعفان به پشتیبانی رهبر جمهوری اسلامی و رئیس قوه قضائیه می‌خواهد این املاک را پس بگیرد تا مبلغ فروش آن‌ها را صرف «محرومیت‌زدایی» کند.

پرویز فتاح، رئیس «بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی» در یک برنامه تلویزیونی گفت: غلامعلی حداد عادل، محمود احمدی‌نژاد، سپاه ولی‌ امر، نیروی دریایی ارتش و مرکز پژوهش‌های مجلس املاکی به ارزش صدها میلیاردتومان از املاک بنیاد مستضغفان را در اختیار گرفته و پس نمی‌دهند.

پرویز فتاح - حداد عادل عکس از مسعود شهرستانی/باشگاه خبرنگاران پویا

پرویز فتاح، رئیس «بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی» شنبه ۱۸ مرداد در تلویزیون حکومتی ایران مدعی شد این بنیاد می‌خواهد تحت حمایت علی خامنه‌ای، رهبر ایران و ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائيه، ساختمان‌هایی را که در تملک خود دارد از برخی از «افراد خاص» و نهادها پس بگیرد و مبلغ فروش آن‌ها را صرف «محرومان و محرومیت‌زدایی» کند.

یکی از نام‌هایی که او مطرح کرده، غلامعلی حداد عادل، مشاور عالی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ست. به گفته فتاح، حداد عادل که مالک و صاحب‌ امتیاز «مدرسه فرهنگ» است، برای احداث این مدرسه بنایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان را در خیابان فرشته اجاره کرده و به‌رغم به‌سرآمدن موعد اجازه، آن را تحویل نداده یا با به‌روز کردن قیمت اجاره، مدت اجاره را تمدید نکرده است.  

رئیس بنیاد مستضعفان گفته: «آقای حداد عادل علاوه بر مدرسه فرهنگ، زمین دیگری برای ساخت مدرسه دریافت کرده بود که البته موفق به دریافت مجوز نشد، زیرا این زمین به متراژ ۸ هزار متر و منطقه هروی و بر روی گسل قرار دارد به همین دلیل آقای حداد عادل این ملک ۴۰۰ میلیارد تومانی را به ما تحویل داد».

محمود احمدی‌نژاد دیگر نام مطرح‌شده است که گفته شده یکی دیگر از ساختمان‌های متعلق به بنیاد مستضعفان، که اکثر آن‌ها پس از مصادره به این بنیاد داده شده‌اند، را در اختیار دارد.

پرویز فتاح گفته احمدی‌نژاد از آن‌جایی که «برای استقرار رئیس جمهوری‌ها پس از پایان مدتشان ضابطه‌ای وجود ندارد و محدود به‌زمان نیست»، در یک ملک ۱۸۰۰ مترمربعی در ولنجک که ۲۰۰میلیارد تومان ارزش دارد مستقر است و آن‌را تحویل نداده است.

دفتر محمود احمدی نژاد امروز یکشنبه در واکنش به اظهارات فتاح اطلاعیه‌ای صادر و ادعا کرد: «احمدی‌نژاد هیچگاه درخواستی برای در اختیار گرفتن ساختمان به بنیاد مستضعفان نداده‌» و به‌رغم آمادگی برای تخلیه،‌ درخواستی را در این‌رابطه دریافت نکرده است.

نکته جالب توجه این است که به گفته فتاح احمدی‌نژاد چنان که در اطلاعیه دفتر او آمده، برای انتقال به مرکز شهر اعلام آمادگی کرده اما «بنیاد مستضعفان در مرکز شهر ملکی را با شرایط احمدی‌نژاد ندارد که او را به مرکز شهر منتقل کند».

به ادعای رئیس بنیاد مستضعفان، ملکی که برای «موسسه باران» در اختیار احمدی‌نژاد بوده، اکنون به محل قرنطینه بیماران تبدیل شده اما بعداً فروخته خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان علاوه بر این افراد از اختلاف با نیروهای مسلح بر سر مالکیت برخی از املاک خبر داده و گفته چون نمی‌تواند علیه این نیروها شکایت کند، «حریفشان نمی‌شود».

او گفته سپاه ولی امر «یکی از املاک خوب جماران» به ارزش ۲۰۰ میلیاردتومان را گرفته و حتی اجازه ورود او به این ملک را نیز نداده است.  فتاح مدعی شده نیروی دریایی ارتش هم «یک جای خوب» در کوهک را به‌رغم فرمان علی خامنه‌ای و امضای باقری، فرمانده ارتش، پس نمی‌دهد.

یکی دیگر از «ملک‌های خوب» بنیاد مستضعفان نیز به گفته فتاح در اختیار مرکز پژوهش‌های مجلس است. به تایید او این ملک که در ضلع جنوبی کاخ نیاوران قرار دارد پیش از این در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و مرکز پژوهش‌های مجلس از پرداخت اجاره یا تحویل آن خودداری می‌کند.

رئیس بنیاد مستضعفان در بخشی از سخنانش به پس‌گرفتن کاخ مرمر از املاک اکبر هاشمی رفسنجانی که در اختیار تشخیص مصلحت بوده اشاره کرده و گفته این بنا «زمانی که دولت قصد بهره برداری دیگری از آن‌را داشته»، با همکاری حسن روحانی، رئیس جمهوری پس گرفته شده و قرار است به‌رغم «آثار دردناک»ی از جمله نصب آسانسور و جکوزی در این کاخ، به موزه تبدیل شود.

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین ادعا کرده بنیاد مالکیت ساختمان مرکز مطالعات و تحقیقات زنان را نیز در اختیار دارد و توانسته پس از ریاست او، معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی، معاونان کنونی و سابق رئیس جمهوری در امور خانواده و زنان را که با مجوز این ساختمان را در اختیار داشته‌اند، برای تخلیه این ساختمان قانع کند. فتاح در اظهاراتش گفته مولاوردی و ابتکار به‌جای پرداخت اجرت المثل، پنج میلیارد تومان بابت تخلیه ساختمان دریافت کرده‌اند.

ابتکار و مولاوردی هر دو سخنان فتاح را «اتهام‌زنی» خوانده‌اند. مولاوردی یکشنبه در حساب توییتر خود به این اظهارات واکنش نشان داد و اظهارات فتاح را «مغلطه» و دور از حقیقت خواند. او نوشت: «این موسسه که کاملا غیرانتفاعی است، هیچگونه نفع و ما به‌ازای مالی برای اعضای هیات امنا و مدیره خود ندارد و ملک طلق کسی هم محسوب نمی‌شود. نام بردن از من و خانم مولاوردی با حقیقت ماجرا سازگار نیست که گویا رانت یانفع شخصی بوده. ساختمان اوایل دهه ۷۰ با نظر امام (ره) به موسسه مطالعات زنان داده شد که ما مسئولیتی نداشتیم. رسانه ملی باید فرصت پاسخ دهد».
ابتکار در حالی مدعی واگذاری این ساختمان در آغاز دهه هفتاد خورشیدی به موسسه تحت مدیریت خودش شد که روح‌الله خمینی دو سال پیش از آغاز این دهه در سال شصت و هشت فوت کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میران

    پس بدهند که چه بشود؟ فرمانده و صاحب همه اینها خامنه ای است. بنابراین باید دید این مصاحبه چرا شد و منظور چیست؟! برای خشنودی خدا یا برای مردم نیست. در ضمن اوضاع خیلی خراب است. دوست گرامی آقای حقیقتگو ! اینها دزد نیستند، غارتگرند. عامل و مأمور ولی امر مسلمین برای غارتند. اینها مورد تایید خامنه ای نیستند، زیر امر و فرمانبر او هستند.

  • سهل است

    ج.ا ۴۲ سال است ملک ایران را اشغال کرده و پس نمیدهد.

  • حقیقتگو

    بله سیستم دوشیدن ثروت واندوخته های میلیونها ومیلیاردها دلاری ازجانب دلال های حکومتی و مشاوران وسطان سکه ها برای جمعی ازاقشار آخوندها وآقازاده ها وسران سپاه وآنهم برای ربودن و به ثروتشان افزوده کنند باعذرموجه نمائی برای مردم اخلال درامور مالی کشور و برپائی دادگاه های فرمایشی به نتیجه رسید که حالا سران بنگاه دزدهای دیگری تحت عنوان بنیاد " مستضعفان " که سهمی ازآن ثروت ها نداشته اند سربه فغان برداشته اند که چرا دیگران چنین موهبتی سهم شان شد ولی ما فقط تماشگرماندیم پس بعد ازسالها حالا با حدادعادل و سپاه وشرکاء درگیروبطور علنی میشوند ...باید پرسید اگرزمین ها و ساختمان هائی واملاکی باشد که این چپاولگران منصوب ومورد حمایت خامنه ای حاضربه تحویل شود آیا بنیاد دزدهای دیگر""سازمان مستضعفانن " آیا این بنیاد حاضرخواهد بود زمین ها و ساختمان ها واملاک را برای مستضعفان وآواره گان وبیکاران وکارتن خواب ها قسمت کند وتحویل شان دهد وهمچنان همانند گذشته سهم آنها فقط مقداری حبوبات وروغن خواهد بود؟