ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قوه قضائیه از بازداشت «پنج جاسوس» خبر داد

سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی می‌گوید وزارت اطلاعات این افراد را از جمله در وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و در بخش‌ انرژی هسته‌ای بازداشت کرده است.

سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی اعلام کرد که «پنج جاسوس» از جمله در وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و در بخش‌ انرژی هسته‌ای توسط وزارت اطلاعات بازداشت شده‌اند.

غلامحسین اسماعیلی

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه ایران در نشست خبری ۲۱ مرداد خود گفت:

«تعدادی از جاسوسان و عناصر خودفروخته و کسانی که مرتکب جنایاتی در کشور شده بودند، توسط سربازان گمنام امام زمان تحت تعقیب قرار گرفتند و دستگیر شدند (...)  اخیراً چهار پنج مورد دستگیری داشتیم که هم در وزارت امور خارجه بوده و هم در برخی از صنایع خرد و شرکت‌های دیگر و شرکت‌های تأمین‌کننده قطعات و پشتیبانی‌کننده مربوط به حوزه انرژی، وزارت دفاع و انرژی هسته‌ای که افراد در مردادماه امسال شناسایی و دستگیر شدند.»

مسئولان جمهوری اسلامی در ادبیات خود مأموران وزارت اطلاعات را «سربازان گمنام امام زمان» می‌خوانند.

اسماعیلی همچنین از محکومیت شهرام شیرخانی به ۱۰ سال حبس به اتهام «جاسوسی برای انگلیس» و «دادن اطلاعات پروژه‌های حساس به بیگانگان و آلوده‌سازی برخی از مدیران برای جذبشان» خبر داد و گفت: «او اطلاعات قراردادهای ما در حوزه بانک مرکزی، بانک ملی و وزارت دفاع را به دشمن داده بود.»

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه حکم ۱۰ سال حبس مسعود مصاحب، زندانی ایرانی ـ اتریشی و دبیر کل «انجمن اتریش و ایران» را تأیید کرد و گفت: او «وابسته به سرویس اطلاعاتی آلمان و اسرائیل» بود و «اطلاعات مختلفی را در حوزه‌های گوناگون از جمله حوزه‌های زیربنایی، نظامی، هسته‌ای، موشکی، نانو و درمانی را در اختیار سرویس‌های بیگانه قرار می‌داد».

مسعود مصاحب ۳۱ اردیبهشت در دادگاه به اتهام جاسوسی برای اسرائیل و آلمان به ۱۰ سال زندان محکوم شده بود. روزنامه استاندارد اتریش ۲ خرداد / ۲۲ مه در گزارشی نوشت مدارک دال بر اتهام او در اختیار وکیل مدافع و نه حتی دادستان قرار نگرفته است.

روزنامه استاندارد مسعود مصاحب را کسی دانسته که نزدیک به ۲۵ سال برای بهبود مناسبات میان اتریش و ایران تلاش کرده است. به نوشته این روزنامه او تنها زندانی دو تابعیتی ایرانی - اتریشی در ایران نیست و کامران قادری یک مشاور علوم کامپیوتری نیز چهار سال پیش در ایران به جرم جاسوسی دستگیر و به ۱۰  سال زندان محکوم شده است.

غلامحسین اسماعیلی به بازداشت جمشید شارمهد، شهروند ایرانی - آلمانی و از اعضای «انجمن پادشاهی ایران» نیز اشاره کرد و او را کسی خواند که «عزاداران امام حسین را در حسینیه شیراز به شهادت رسانده بود». در این انفجار که در فروردین ۱۳۸۷ رخ داد، ۱۴ نفر کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمی شدند.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ۱۱ مرداد / اول اوت اعلام کرد که جمشید شارمهد را دستگیر کرده است. شارمهد از سوی رسانه‌های نزدیک به نهادهای امنیتی متهم شده که در چند «عملیات تروریستی» دخالت داشته است.

گفته می‌شود که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی شارمهد را در کشورهای همسایه ایران ربوده است.

سازمان حقوق بشر ایران مستقر در نروژ ۱۴ مرداد / چهارم اوت از عادی شدن ربایش مخالفان حکومت ایران در کشورهای همسایه انتقاد کرد و دلیل ادامه یافتن این اعمال غیرقانونی جمهوری اسلامی را واکنش مناسب نشان ندادن جامعه جهانی دانست.

غلامحسین اسماعیلی، ‌۲۴ تیر/ ۱۴ ژوئیه در نشست خبری خود از اعدام رضا عسگری، یکی از کارمندان بازنشسته هوافضای وزارت دفاع کشور به اتهام جاسوسی برای سازمان اطلاعاتی سیا خبر داده بود.

اتهام جاسوسی در نظام قضایی جمهوری اسلامی به یک روال تبدیل شده است؛ اتهامی که با آن زندانیان را به حبس‌‌های طولانی‌مدت و اعدام محکوم می‌کنند. هفته آخر اردیبهشت هم سید جمال حاجی زواره، از کارمندان سابق هوافضای سپاه پاسداران در مکانی نامعلوم در تهران اعدام شد. اتهام او «جاسوسی برای کشور متخاصم آمریکا» بود.

اتهام جاسوسی صرفاً به مسائل نظامی و سیاسی محدود نمی‌شود. حکومت جمهوری اسلامی بدون ارائه دلیل و مدرک به فعالان حقوق ‌بشر، محیط‌ زیستی، زنان و پژوهشگران نیز اتهام جاسوسی می‌زند و آن‌ها را در زندان‌ تحت فشار قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    حکومت آخوندی فاشیستی عجم زاده گان وعجم نباران وقشون سپاه وچپاولگرانش ازترس آنکه محتوی اصلی قرارداد استعماری وننگ اور 25ساله با ارباب چین شان ازسوراخی ازارگان حکومتی دودلتی به بیرون درز کند وواقعیت فاجعه باراسارت گرانه این قرارداد منتشرشود بدستگیری افرادی پرداخته اند که موجودیت انها را خطری برایشان داشته است ..!!! درروزهای اینده قشون دیگری دستگیرخواهند شد ...نخبه گان وکلا وهرفرد وافرادی که دهان را فقط برای سکوت کردن و گوش را فقط برای نشیندن و چشم برای فقط تماشاکردن نداشته اند دستگیر و با برچسب جاسوس روانه زندان شده اند ....خارجی ها باماهواره های جاسوسی فوق مدرن که هرباردر90دقیقه کره زمین را اسکن می کند وحتی ازسکه ای عکس می گیرد و فلزش را تحلیل می کند نیازی به افرادی ندارد که درایران برایشان جاسوسی کنند !!