ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

امیرسالار داودی،‌ وکیل زندانی به کرونا مبتلا شد

طناز کلاهچیان روز چهارشنبه ۲۲ مرداد در حساب توییتر خود نوشت بر حسب اظهار شفاهی رییس بهداری زندان اوین، نتیجه تست ویروس کرونای همسرش امیرسالار داودی «مثبت» اعلام شده است.

طناز کلاهچیان، همسر امیرسالار داودی، وکیل دادگستری و زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین، از ابتلای همسرش به ویروس کرونا در زندان خبر داد.

امیرسالار داوودی، وکیل زندانی

طناز کلاهچیان چهارشنبه ۲۲ مرداد در حساب توییتر خود نوشت بر حسب اظهار شفاهی رییس بهداری زندان اوین، نتیجه تست ویروس کرونای امیرسالار داودی «مثبت» اعلام شد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

پیش‌تر اتحادیه آزاد کارگران یک‌شنبه ۱۹ مرداد از مثبت بودن نتیجه آزمایش کرونای ۱۱ زندانی دیگر به جز داودی در بند ۸ زندان اوین از جمله جعفر عظیم‌زاده دبیر هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران، اسماعیل عبدی عضو کانون صنفی معلمان، مجید آذرپی فعال سیاسی اصلاح‌طلب، محمد داوودی درویش گنابادی، فریدون احمدی نماینده پیشین زنجان که به دلیل فساد مالی زندانی شده است، و سعید شریفی محکوم به اخلال در نظام ارزی در زندان اوین خبر داده بود.

مصطفی دانشجو، وکیل پایه یک دادگستری نیز در واکنش به ابتلای امیرسالار داودی به ویروس کرونا، در توییتر نوشت:

«به واسطه نوع و سير پيش‌رونده بيمارى كرونا و فقدان امكانات تخصصى درمانى در زندان، ضرورت دسترسى اميرسالارعزيز به مراكز درمانى تخصصى خارج از زندان مطرح است، لذابه استناد ماده ٥٢٢ ق.آ.د.ک (قانون آیین دادرسی) مى‌بايست دراسرع وقت به مراكز درمانى تخصصى و يا به مرخصی درمانى اعزام شود.»

در ماه‌های گذشته و پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در زندان‌های ایران، بسیاری از خانواده زندانیان سیاسی و سازمان‌های حقوق بشری، خواستار اعطای مرخصی یا آزادی فوری زندانیان سیاسی شدند. اما قوه قضائیه با وجود وعده‌های مختلف، تنها به تعداد محدودی از زندانیان سیاسی مرخصی اعطا کرده است و همچنان شمار زیادی از زندانیان سیاسی-عقیدتی در شرایط بسیار نامناسب و بدون دسترسی به خدمات بهداشتی و پزشکی در زندان به سر می‌برند.

امیرسالار داودی، وکیل و مدافع حقوق بشر، به دلیل فعالیت‌های حقوق بشری‌ و راه‌اندازی یک کانال تلگرامی، به مجموعاً ۲۹ سال و سه ماه حبس و ۱۱۱ ضربه شلاق محکوم شده است. این زندانی بدون حضور وکیل بازجویی و به طور غیابی محاکمه و محکوم شده است. بر اساس قوانین کیفری ایران، ۱۵ سال حکم زندان او قابل اجراست.

فیلیپ لوتر، مدیر تحقیقات خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین‌الملل خرداد سال ۱۳۹۸ گفته بود:

«راه‌اندازی یک کانال تلگرامی برای افشای نقض حقوق بشر جرم نیست. مقامات ایرانی باید بلافاصله و بدون قید و شرط امیر سالار داودی را آزاد کنند.»

روز گذشته نیز نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر محبوس در بند زنان زندان اوین، با انتشار نامه‌ای، در اعتراض به شرایط نامناسب زندانیان سیاسی با توجه به شیوع ویروس کرونا و با درخواست آزادی زندانیان سیاسی از آغاز اعتصاب غذای خود در زندان خبر داد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.