ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هاجر سعیدی، فعال مدنی کُرد به پنج سال حبس تعلیقی محکوم شد

دادگاه انقلاب سنندج، هاجر سعیدی، فعال مدنی کُرد را به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و شرکت در تجمع‌های غیرقانونی به پنج سال زندان تعلیقی محکوم کرد.

دادگاه انقلاب سنندج هاجر سعیدی، فعال مدنی کُرد را به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و شرکت در تجمع‌های غیرقانونی به پنج سال زندان تعلیقی محکوم کرد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان بنا بر دادنامه هاجر سعیدی، چهارشنبه ۲۲ مرداد شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی، این فعال مدنی را از بابت اتهام‌هایی چون «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در حزب کمونیست ایران (کومله) و همچنین شرکت در تجمعات غیرقانونی و ارتباط با فعالان کارگری» به پنج سال حبس که به مدت چهار سال به تعلیق در آمده محکوم کرد.

بر اساس این حکم در طول مدت تعیین شده (چهار سال) هاجر سعیدی باید هر چهار ماه یک بار خود را به اداره اطلاعات شهر سنندج معرفی کند.

جلسه دادگاه و رسیدگی به اتهام‌های هاجر سعیدی ۱۵ مرداد سال جاری و بدون حضور وکیل برگزار شد. این حکم در حالی صادر شده که هاجر سعیدی در دادگاه اتهام انتسابی عضویت در حزب کومله را تماما رد کرده و حضور در تجمعات خیابانی را جزو حقوق شهروندی خود دانسته بود.

هاجر سعیدی یک‌شنبه ۱۸ خرداد ۹۹ توسط نیروهای امنیتی در سنندج بازداشت و پس از ۱۸ روز با قرار کفالت از زندان سنندج آزاد شد. او همچنین اردیبهشت امسال نیز در آستانه روز جهانی کارگر (یک مِه) از سوی ستاد خبری اداره اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

خانم سعیدی در شهریور ۱۳۹۷ نیز همراه تعدای دیگری از فعالان سنندجی به دلیل برگزاری مراسم یادبود برای شریف باجور و فعالان محیط زیست دیگر که در مهار آتش‌سوزی یکی از جنگل‌های مریوان جان باختند، به اتهام «اخلال در نظم عمومی» بازداشت شده بود.

در ماه‌­ها و هفته‌های گذشته فضای امنیتی در کردستان ایران تشدید شده و دستگیری و احضار فعالان مدنی، فعالان محیط­زیستی و کارگری افزایش یافته است. بنا به گزارش منابع حقوق بشری کردستان، بیش از۳۰ فعال مدنی و شهروند کُرد از سوی نهادهای امنیتی در این مدت بازداشت شدند. بسیاری از این دستگیری‌ها بدون اطلاع قبلی و حکم قضایی صورت گرفته است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.