ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش زندانیان سیاسی به گزارش ۲۰:۳۰ درباره اوین: دروغ است

جمعی از زندانیان سیاسی زندان اوین با انتشار نامه‌ای نسبت به پخش گزارشی در برنامه خبری معروف به ۲۰:۳۰ از شبکه دو صدا و سیمای جمهوری اسلامی واکنش نشان دادند. این گزارش تلویزیونی درباره اين زندان و وضعیت رسیدگی به زندانیان در مقابله با شیوع ویروس کرونا است. زندانیان در این نامه وضعيت موجود در این زندان را شرح داده‌اند.

جمعی از زندانیان سیاسی زندان اوین با انتشار نامه‌ای نسبت به پخش گزارشی در برنامه خبری معروف به ۲۰:۳۰ از شبکه دو صدا و سیمای جمهوری اسلامی واکنش نشان دادند. این گزارش تلویزیونی درباره اين زندان و وضعیت رسیدگی به زندانیان در مقابله با شیوع ویروس کرونا است. زندانیان در این نامه وضعيت موجود در این زندان را شرح داده‌اند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

در روزهای گذشته بعد از آزمایش ویروس کرونا از ۱۷ زندانی محبوس در بند هشت زندان اوین به صورت تصادفی، نتیجه تست کرونای ۱۲ زندانی مثبت اعلام شد. در پی شیوع علائم ویروس کرونا در بین زندانیان این بند، ۲۷ زندانی سیاسی از روز دوشنبه ۲۰ مرداد با تحصن و بست‌نشینی در حیاط زندان خواستار رسیدگی فوری به شرایط وخیم پیش آمده شدند.

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا) مسئولان زندان پس از انتقال این زندانی‌ها به بهداری زندان اوین برای اطمینان بیشتر دوباره از آنها تست کرونا از طریق بذاق گلو گرفتند و سه‌شنبه ۲۱ مرداد نتیجه تست‌های گرفته شده مشخص کرد تست ۸ نفر از ۱۲ نفر مجددا مثبت بوده است. اما در همین حال در اقدامی غیرمسئولانه ۴ نفر دیگر را مجددا به بند ۸ اوین بازگرداندند.

در پی اعتراض زندانیان بند هشت زندان اوین نسبت به شرایط نامناسب این زندان، شامگاه چهارشنبه ۲۲ مرداد برنامه خبری ۲۰:۳۰ گزارشی با هدف عادی جلوه دادن شرایط زندان اوین با وجود شیوع ویروس کرونا در بند ۸ پخش کرد. در این گزارش تعدادی از خبرنگاران صدا و سیما با حضور در بندهای مختلف زندان اوین و انجام مصاحبه‌های تصویری با زندانیان از پیش گزینش شده سعی کردند با صحنه‌سازی و انجام مصاحبه‌های دیکته شده شرایط را در این زندان عادی نشان دهند.

حال تعدادی از زندانیان سیاسی محبوس در بند ۸ زندان اوین، پنج‌شنبه ۲۳ مرداد با نوشتن نامه‌ای اعتراضی جهت آگاه‌سازی افکار عمومی به پخش گزارش برنامه ۲۰:۳۰ واکنش نشان دادند.

در بخشی از این نامه چنین آمده:

«در پی انتشار یک گزارش سراسر دروغ دیگر از صدا و سیمای جمهوری اسلامی که پر واضح است رسالتی جز دروغ ندارد، بر آن شدیم تا برای تنویر افکار عمومی و جلب توجه دوباره آن‌ها به وضعیت زندان‌ها نکاتی را در مورد گزارش مضحک اخبار بیست و سی، مورخ ۲۲ مرداد ۹۹ به اطلاع مردمی که در پی حقیقت هستند (آن‌هم در ایران که پیگیری حقیقت جرم است) به اطلاع برسانیم.»

آنها در این نامه به شرح تمامی مواردی که در گزارش ۲۰:۳۰ به آن اشاره شده پرداخته‌اند و شرایط نامناسب زندان، علی‌الخصوص بند هشت زندان اوین را به تصویر کشیده‌اند.

امضا کنندگان این نامه عبارتند از: بهنام موسیوند، بهنام محجوبی، روح‌الله (آرش) خضری، محمدهادی مهرانی، حسین محمودی، آتبین جعفریان، یاسین جمالی، علیرضا فرشید، حمید منافی، بهنام شیخی، سبحان ایمانی، مصیب رئیسی یگانه (محسن رئیسی)، اصغر شیری، احمد فارسی و محسن فرید.

در اعتراض به شرایط وخیم زندانیان سیاسی در زندان‌های ایران با وجود شیوع ویروس کرونا و عدم اعطای مرخصی و آزادی به آنها، نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر زندانی نیز از شامگاه دوشنبه ۲۰ با انتشار نامه‌ای و با درخواست آزادی زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زد.

متن کامل نامه زندانیان اوین را در لینک زیر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.