ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظریف در بیروت: لبنانی‌ها باید در مورد دولت آینده تصمیم بگیرند

در پی انفجار اخیر در بیروت وزیر امور خارجه ایران به لبنان سفر کرد. او به مقام‌های این کشور قول داد که دولت و شرکت‌های ایرانی در بازسازی به لبنان کمک کنند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در پی انفجار اخیر در بیروت به لبنان سفر کرد تا با مقام‌های این کشور درباره بحران این کشور گفت‌وگو کند. او وعده داد که دولت و شرکت‌های ایرانی به لبنان کمک کنند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران پنج‌شنبه ۲۳ مرداد وارد بیروت شد و مورد استقبال شربل وهبه، وزیر امور خارجه دولت موقت لبنان قرار گرفت.

به‌گزارش رویترز، ظریف پس از دیدار با همتای لبنانی خود در بیروت گفت:

«لبنانی‌ها تنها کسانی هستند که درباره دولت آینده خود تصمیم خواهند گرفت.»

او همچنین افزود:

«دیگران نباید در این شرایط اضطراری کمک‌های خود را مشروط به هر تحولی در لبنان کنند. زیرا به نظر ما انسانی نیست که از شرایط مردم برای اهداف سیاسی استفاده شود.»

بنا به این گزارش، ظریف همچنین اعلام کرد که ایران و شرکت‌های خصوصی ایرانی آماده کمک به لبنان در بازسازی پس از انفجار هفته گذشته و توان‌بخشی به شبکه برق این کشور هستند.

هلال احمر ایران پیش از این کمک‌های درمانی و بهداشتی به لبنان ارسال کرده بود.

ایران متحد اصلی حزب‌الله لبنان در منطقه است. دولت حسان دیاب در لبنان که از سوی حزب‌الله حمایت می‌شد، پس از انفجار در بندر بیروت و اعتراضات گسترده مردمی علیه مقام‌های حکومتی، مجبور به استعفا شد.

همزمان، وزارت خارجه ایران پیام‌هایی به‌مناسبت چهاردهمین سالروز جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان و اسرائیل به وزیر خارجه لبنان و سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، فرستاد. ایران و حزب‌الله این جنگ را پیروزی خود می‌دانند.

وزارت خارجه ایران در این پیام با اشاره به شرایط بحرانی لبنان نوشته است:

«ملت لبنان اجازه نخواهد داد امنیت، استقلال و حاکمیت این کشور بازیچه دست دشمنان شود و با وحدت و همدلی، از بحران کنونی عبور خواهد کرد و این درس بزرگی به همه دولتها و ملت‌های منطقه است.»

هفته گذشته گفته شد که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری ایران به لبنان سفر خواهد کرد، اما این سفر به دلایل نامعلوم لغو شد.

انفجار ۱۴ مرداد / ۴ اوت در بندر بیروت تاکنون ۱۷۱ نفر کشته و شش هزار و ۵۰۰ زخمی داشته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.