ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کابل روند آزاد کردن آخرین گروه از زندانیان طالبان را آغاز کرد

افغانستان ۸۰ زندانی از آخرین گروه زندانیان طالبان را آزاد کرده، این زندانیان در میان ۴۰۰ زندانی «خطرناکی» هستند که در توافق اخیر طالبان با لویی جرگه قرار بود از زندان آزاد شوند.

حکومت افغانستان ۸۰ زندانی دیگر از آخرین گروه باقیمانده زندانیان گروه جهادی طالبان افغانستان را آزاد کرده است. این زندانیان بخشی از۴۰۰ زندانی «خطرناک» طالبان هستند که در توافق اخیر این گروه با لویی جرگه مشورتی صلح قرار بود از زندان آزاد شوند.

لویه جرگه -افغانستان رای به آزادی ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان داد

جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان، روز جمعه ۲۴ مرداد / ۱۴ اوت خبر آزادی این زندانیان را اعلام کرد. مقام‌های طالبان نیز آزادی ۸۶ زندانی را تأیید کردند.

هنوز مشخص نیست که باقی زندانیان دقیقا چه زمانی آزاد خواهند شد.

زندانیان دو طرف بر اساس توافقی که ماه فوریه بین ایالات متحده و طالبان امضا شد صورت می‌گیرد.

در توافق دوحه میان ایالات متحده آمریکا و گروه طالبان قید شده بود که دولت افغانستان ۵۰۰۰ زندانی طالبان را آزاد کند. همه آزاد شدند جز ۴۰۰ «زندانی خطرناک» که اینک با مهر تأیید «لویه‌جرگه مشورتی صلح» به میان گروه خود برمی‌گردند.

قطعنامه آزادی این دسته از زندانیان در روز یکشنبه ۱۹ مرداد /۹ اوت ۲۰۲۰ که روز پایانی اجلاس ۳۰۰۰ نفره «لویه جرگه» بود، تصویب شد. طالبان نیز ۱۰۰۰ نفر از پرسنل دولتی و نظامی را در زندان‌های خود دارد.

آزادی این زندانیان برای نشان دادن حسن نیت در آستانه مذاکرات بین افغانی صورت می‌گیرد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای که در اجلاس «لویه جرگه» خوانده شد، گفت که طالبان متعهد شده‌اند که پس از آزادی زندانیان‌شان، مذاکرات صلح را آغاز کنند و در جریان مذاکرات از خشونت بکاهند.

انتظار می رود مذاکرات در قطر و از روز بیستم اوت / ۳۰ مرداد آغاز شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.