ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«هند می‌خواهد خرید نفت از ایران را از سر بگیرد»

خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی به نقل از سفیر هند در تهران از تمایل این کشور برای خرید دوباره نفت از ایران خبر داد. هند تا پیش از اعمال تحریم‌های نفتی ایالات متحده آمریکا، یکی از دو مشتری اصلی نفت ایران بود.

سفیر هند در تهران گفته که این کشور می‌خواهد خرید نفت از ایران را از سربگیرد اما پیش از آن باید با دیگر «شرکای تجاری» کشورش این موضوع در میان گذاشته شود.

هند یکی از دو مشتری اصلی نفت ایران تا پیش از تحریم‌ها بود که با فشار آمریکا خرید از تهران را قطع کرد.

خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، شنبه ۲۵ مرداد به نقل از گدام درمندرا، سفیر هند در ایران نوشت: این کشور می‌خواهد روابط تجاری خود با ایران را حفظ کند و خرید نفت را از سربگیرد.

او گفته پالایشگاه‌های نفت کشورش متناسب با کیفیت نفت ایران ساخته شده‌اند و نخریدن نفت ایران، ضررهایی را به این پالایشگاه‌ها وارد کرده است.

هند یکی از دو مشتری اصلی نفت ایران پیش از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا بود و حجم خرید نفت این کشور از ایران در میانه سال ۲۰۱۸ به بیش از ۷۰۵ هزار بشکه در روز رسیده بود. خرداد سال گذشته اما پس از پایان دوره معافیت از تحریم‌های آمریکا دهلی واردات نفت از ایران را قطع کرد.

درمندرا گفته است موضع کشورش خرید نفت از ایران است اما «باید مسائل سیاسی و تحریم صادرات نفت ایران را هم در نظر بگیرند».

ایران و هند همچنین در منطقه آزاد چابهار تفاهمنامه همکاری مشترک امضاء کرده‌اند و توسعه بندر بهشتی به هند واگذار شده است. ایران دهلی را به کم‌کاری و عدم پایبندی به تعهداتش متهم می‌کند. ماه گذشته منابع هندی خبر دادند این کشور از پروژه خط راه‌آهن چابهار- زاهدان کنار گذاشته شده است. علاوه بر این وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران هم قرارداد توسعه میدان نفتی فرزاد با هند را لغو کرده است.

سفیر هند در تهران اما گفته که کشورش به تعهدات با سازمان بنادر و دریانوردی ایران پایبند است و «دو کشور در حال تهیه و نهایی کردن یک موافقتنامه تجارت ترجیحی هستند».

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.