ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل راه ساکنان غزه را به دریا بست

ارتش اسرائیل راه دسترسی ساکنان نوار غزه به دریا را بست تا حلقه محاصره را بر ساکنان این منطقه که نیم میلیون نفر از دو میلیون نفر جمعیت آن با فقر شدید زندگی می‌کنند را تنگ‌تر کند.

ارتش اسرائیل به مناطقی از نوار غزه حمله کرد و مدعی شد که این حملات در پاسخ به اقدامات حماس، که «راکت» و «بالن‌های آتش‌زا» به داخل مناطق اشغالی تحت کنترل اسرائیل شلیک کرده، صورت گرفته است.

تصویری از انفجار ناشی از حمله جنگنده‌های اسرائیل به منطقه خان‌یونس در نوار غزه - ۱۶ اوت/۲۶ مرداد (عکس از SAID KHATIB / AFP)

به گزارش شبکه الجزیره ارتش اسرائیل اعلام کرد که یکشنبه ۱۶ اوت/ ۲۶ مرداد «حملات هوایی» را علیه مواضع حماس در نوار غزه انجام داده است. برپایه اطلاعیه ارتش اسرائیل این حملات پس از آن صورت گرفت که عصر شنبه ۱۵ اوت/ ۲۵ مرداد در نوار غزه «مواد منفجره و نارنجک به طرف حصارهای امنیتی پرتاب شد» و ده‌ها تن که در بیانیه ارتش اسرائیل از آنها به عنوان «آشوبگران فلسطینی» نام برده شده «قصد داشتند به حصار امنیتی نزدیک شوند».

تل‌آویو که به تازگی با امارت متحده عربی پیمان صلح امضاء کرده است، مدعی شده که در این حملات «یک مجموعه نظامی و سازه‌های زیرزمینی متعلق به حماس» هدف حمله هوایی قرار گرفتند.
اسرائیل پس از این حمله نیز اعلام کرده راه دسترسی فلسطینی‌ها در نوار غزه به دریا را تا اطلاع ثانوی «کاملا مسدود خواهد کرد».

نوار غزه از سال ۲۰۰۷ تحت محاصره اسرائیل قرار دارد و براساس اعلام بانک جهانی ۵۰۰ هزار نفر از دو میلیون نفر جمعیت این منطقه در فقر شدید قرار دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.