ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه بازداشت ۱۵ فعال مدنی کُرد در اداره اطلاعات سنندج

در ماه‌­ها و هفته‌های گذشته بیش از ۷۰ فعال مدنی و شهروند کُرد از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شدند. دست‌کم ۱۵ تن از این بازداشت‌شدگان همچنان در اداره اطلاعات سنندج در شرایط سخت و تحت بازجویی به سر می‌برند.

در ماه‌­ها و هفته‌های گذشته فضای امنیتی در کردستان ایران تشدید شده و دستگیری و احضار فعالان مدنی، فعالان محیط ­زیستی و کارگری افزایش یافته است. بنا به گزارش منابع حقوق بشری کردستان، بیش از ۷۰ فعال مدنی و شهروند کُرد از سوی نهادهای امنیتی در این مدت بازداشت شدند. بسیاری از این دستگیری‌ها بدون اطلاع قبلی و حکم قضایی صورت گرفته است. دست‌کم ۱۵ تن از این بازداشت شده‌ها همچنان در اداره اطلاعات سنندج در شرایط سخت و تحت بازجویی به سر می‌برند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، در حال حاضر دست‌کم ۱۵ شهروند و فعال کُرد که طی ماه‌های گذشته توسط نیروهای امنیتی در شهرهای سنندج، سقز، بانه، مریوان، کامیاران و سروآباد بازداشت شده‌اند، در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج در شرایط سخت و تحت بازجویی قرار دارند.

بر اساس آمار گردآوری شده توسط شبکه حقوق بشر کردستان از اردیبهشت ماه سال‌ جاری تاکنون بیش از ۷۰ شهروند و فعال کُرد در شهرهای مختلف استان کردستان توسط نیروهای وابسته به اداره اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در سنندج منتقل شده‌اند.

از این تعداد دست‌کم ۱۵ نفر به نام‌های یوسف احمدی (بازداشت از ۱۸ اردیبهشت)، یاسر ادوایی (اوایل تیر)، افشین شیخ‌الاسلامی (۷ تیر)، فرانک عبدی (۸ تیر)، عثمان رحیمی‌فرد (۹ تیر)، سیدکامل شیخ‌احمدی (۱۴ تیر)، معراج مرتضایی (۷ مرداد)، فریاد عبدی (۸ مرداد)، فرزاد حسینی (۱۳ مرداد)، آرمیا رنجبری (۱۵ مرداد)، علی قادری (۱۵ مرداد)، هیمن کریمی (۱۵ مرداد)، هیوا امینی (۱۵ مرداد)، وریا امینی (۱۵ مرداد) و مادح فتحی (۲۰ مرداد) همچنان به صورت بلانکلیف در این بازداشتگاه امنیتی اطلاعات سنندج به سر می‌برند.

بنا به گزارش شبکه حقوق بشرکردستان، همه بازداشت‌شدگان در این مدت از حق ملاقات با خانواده و داشتن وکیل محروم بوده و تنها تعدادی از آنها در تماس‌های کوتاه تلفنی از نگهداری خود در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج خبر داده‌اند.

علیرغم پیگیری خانواده‌ها به مراجع قضایی و نهادهای امنیتی، تاکنون علت بازداشت و اتهام‌های احتمالی علیه این افراد مشخص نیست.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.