ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دموکرات‌ها جو بایدن را رسماً نامزد انتخابات ریاست جمهوری کردند

ترکیب متنوع سخنرانان در گردهمایی ملی حزب دموکرات آمریکا نمادی است از طرفداران بایدن، کسی که توانسته برخی از مخالفان جمهوری‌خواه رییس جمهور وقت را نیز در صف حامیان خود بیاورد.

در دومین شب از گردهمایی ملی حزب دموکرات، کاندیداتوری جو بایدن به طور رسمی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام شد.

جو بایدن از کتابخانه مدرسه‌ای نزدیک خانه‌اش در ولمینگتون ( ایالت دلاور) در این گردهمایی مجازی شرکت داشت.

جو بایدن گفت:« این (نامزدی) برای من و خانواده‌ام یک دنیا ارزش دارد». وی افزود:«روز پنج شنبه شما را خواهم دید»

جو بایدن سخنرانی رسمی پذیرش نامزدی حزب دموکرات را روز پنج شنبه از مرکز واترفرانت در دلاور ایراد خواهد کرد. خانم کملا هریس در همین محل روز چهارشنبه سخنرانی می کند.

مجری و گرداننده گردهمایی در روز دوم تریس الیس راس – هنرپیشه آمریکایی و دختر دایانا راس - بود. وی مراسم را با یادآوری نقش زنان سیاه در حزب دموکرات و جایگاه تاریخی کملا هریس به عنوان یار انتخاباتی جو بایدن آغاز کرد و گفت:

«برای دیر زمانی ، از رهبری زنان سیاه قدردانی نمی‌شد- اما کنون ما ورق را بر میگردانیم، سلام کامَلا.»

در این گردهمایی مجازی دو ساعته شب گذشته ، جیل بایدن همسر جوبایدن در سخنان خود ازهمسرش چهره مردی راسخ و ثابت قدم را به تصویر کشید.

در گردهمایی دیشب ۱۷ نفر سخنرانی کردند و این مراسم به منزله سکویی برای نسل آینده رهبران حزب دیده شد.

دو چهره مهم شب گذشته، دو رییس جمهور سابق آمریکا یعنی بیل کلینتون و جیمی کارتر بودند که از نامزدی بایدن حمایت کردند.

جو بایدن ۷۷ ساله در صورت پیروزی در انتخابات مسن‌ترین رییس جمهوری خواهد بود که وارد کاخ سفید می‌شود.  بایدن یک بار هم در سال۱۹۸۷تلاش کرد تا از سوی  حزب دموکرات برای انتخابات سال ۱۹۸۸ نامزد شود. در آن سال اما جورج بوش پدر از حزب جمهوری خواه مایکل دوکاکیس نامزد دموکرات‌ها را با اختلاف نسبتا زیادی شکست داد ورییس جمهوری شد.

ترکیبی متنوع در یک گردهمایی مجازی

گردهمایی ملی حزب دموکرات که از دوشنبه ۱۷ اوت- ۲۷ مرداد آغاز شد و برای نخستین بار در تاریخ آمریکا به طور عمده به صورت مجازی برگزار می شود، روز پنج‌شنبه  پایان می‌یابد.

در شب نخست این گردهمایی میشل اوباما (بانوی نخست سابق آمریکا و همسر باراک اوباما) و  برنی سندرز سناتور ایالت ورمانت که دیدگاه‌‌های چپ و سوسیالیستی دارد، سخنرانی کردند. ‌

سخنرانان دوشنبه شب از روی عمد از افرادی با عقاید کاملا متفاوت انتخاب شده بودند. از برنی سندرز، سناتور ایالت ورمانت که در اسپکتروم سیاسی آمریکا چپ به حساب می آید گرفته تا داگ جونز سناتور ایالت آلاباما که از نظر سیاسی در میانه است و جان کسیک فرماندار سابق اوهایو که جمهوری‌خواهی است متعلق به راست میانه.

ترکیب متنوع سخنرانان  گردهمایی در حقیقت نمادی است از طرفداران بایدن، مردی که توانسته برخی از مخالفان جمهوری‌خواه رییس جمهور وقت را نیز در صف حامیان خود بیاورد.  بایدن می‌خواهد که به عنوان نامزد وحدت ملی برای کسب مقام ریاست جمهوری تلاش کند.

انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا روز سه‌شنبه سوم نوامبر برگزار می‌شود. شهروندان آمریکا که ۱۸ سال تمام داشته باشند واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.

سال ۲۰۱۶ از حدود ۲۵۰ میلیون شهروند آمریکایی واجد شرایط  نزدیک به ۱۳۹ میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری رای دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Neda

    با مشکل فراموشی و دستمالی کردن خانمها وی صلاحیت کاندید شدن ندارد.