ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی بار دیگر مقابل مجلس تجمع کردند

گروهی از آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی که از مناطق مختلف برای اعتراض به تهران آمده‌اند چهارشنبه ۲۹ مرداد مقابل مجلس تجمع کردند و خواستار رفع تبعیض و استخدام در وزارت آموزش و پرورش شدند.

گروهی از آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی که از مناطق مختلف برای اعتراض به تهران آمده‌اند چهارشنبه ۲۹ مرداد مقابل مجلس تجمع کردند و خواستار رفع تبعیض و استخدام در وزارت آموزش و پرورش شدند. وزارت آموزش و پرورش استخدام این معلمان را که برخی بیش از ۱۰ سال سابقه کار دارند مشروط به قبولی در دو آزمون ورودی کرده است.

آموزش دهندگان سوادآموزی شب را در پارک ها سپری کردند ــ عکس: شبکه های اجتماعی

آموزش دهندگان سوادآموزی که اکثر آنان زن هستند شب گذشته را در یکی از پارک‌های تهران سپری کردند.

آن‌ها که در روزهای گذشته تجمعات اعتراضی دیگری را برگزار کرده‌اند می‌گویند به دلیل دوری راه و گرانی هزینه رفت‌‌و آمد، مقابل مجلس می‌مانند.

یکی از معترضان به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) گفته است: «سال‌ها در سخت‌ترین شرایط و در دورافتاده‌ترین مناطق کشور به امر تعلیم و تربیت اشتغال داشتیم؛ با هزاران سختی و دشواری کار سوادآموزی را دنبال کردیم؛ حالا شایسته نیست که برای جذب در سیستم آموزشی کشور، آواره باشیم و شب‌ها را در پارک‌ها سپری کنیم».

اما برغم اعتراض آموزشیاران، آزمون ورودی دانشگاه فرهنگیان در تیرماه برگزار شد. اما اعتراض آموزشیاران متوقف نشد. یکی از آموزشیاران در این رابطه گفته است:

«ما آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی که تا سال ۱۳۹۲ اکثراً در محرومترین نقاط کشور وظیفه باسواد نمودن اقشار محروم را به عهده داشتیم، به استناد قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مقرر شده بود در کنار گروه‌های دیگر (سرباز معلم‌ها و حق التدریسی‌ها و آموزشیاران مهد کودک و..) نسبت به جذب ما اقدام و به تبع آن به عنوان معلم مقاطع مختلف تحصیلی با توجه به مدارک تحصیلی خود استخدام شویم. متاسفانه در کمال ناباوری، کمیسیون آموزش و پرورش نسبت به جذب گروه‌های دیگر اقدام کرد ولی نسبت به گروه ما بی مهری کرده و راه رسیدن به استخدام ما را بسیار سخت‌تر کردند و با قرار دادن آزمونی تخصصی از کتب متعدد، عملا موجب حذف گروه ما شدند.»

آموزش و پرورش در یک دهه اخیر برای جبران کمبود نیروی انسانی بیش از ۵۰ هزار معلم حق‌التدریسی، آموزشیار و آموزش‌دهنده نهضضت سوادآموزی را با قراردادهای موقت و دستمزد پائین به کار گرفته و از استخدام آن‌ها سرباز می‌زند. در نتیجه اعتراض مداوم این گروه از معلمان مجلس دهم با تصویب قانونی وزارت آموزش و پرورش را موظف کرد نسبت به تعیین تکلیف استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی اقدام کند که «از سال ۱۳۷۹ تا قبل از سال ۱۳۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته و حق‌الزحمه خود را از محل اعتبارات دولتی دریافت کرده و همکاری آنان هم اکنون ادامه دارد».

به گفته‌ی رئیس نهضت سواد آموزی تعداد آموزشیاران و آموزش‌دهندگان سوادآموزی بیش از ۲۴ هزار نفر است.
دولت در اجرای مصوبه مجلس، استخدام آموزشیاران و آموزش‌دهندگان سوادآموزی را مشروط به قبولی در دو آزمون کرده است: قبولی در آزمون درونی که توسط آموزش و پرورش برگزار می‌شود، قبولی در ازمون ورودی دانشگاه فرهنگیان و گذراندن دوره یک ساله آموزگاری و کسب نمره قبولی آن. حال آن که سایر مشمولان این قانون با قبولی در یک آزمون به استخدام درمی‌آیند.

آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی به این تبعیض معترضند و بارها مقابل مجلس و وزارت آموزش و پرورش تجمع کرده‌‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.