ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تشدید فشارها بر حمزه درویش و تهدید این زندانی اهل سنت به قتل

حمزه درویش که در زندان لاکان رشت زندانی‌ست در اعتراض به رعایت نشدن اصل تفکیک جرایم و نگهداری در میان مجرمان خطرناک، با درخواست بازگردانده شدن به زندان رجایی شهر دست به اعتصاب غذا زده است.

حمزه درویش، زندانی اهل سنت در فایلی صوتی از زندان لاکان رشت از تشدید فشارهای وزارت اطلاعات بر خود خبر داد.

درویش که از تُرک‌های سنی مذهب تالش در استان گیلان است، از روز دوشنبه ۳۰ تیر ماه ۱۳۹۹، در اندرزگاه هشت زندان لاکان رشت در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و نگهداری در میان مجرمان خطرناک و درخواست برای بازگردانده شدن به زندان رجایی شهر کرج دست به اعتصاب غذا زده است.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

در بخشی از فایل صوتی رسیده به دست زمانه، این زندانی اهل سنت با بیان اینکه نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات بارها او را تهدید به قتل در داخل زندان کرده‌اند، می‌گوید:

«می‌گویند اگر با آن‌ها همکاری نکنم به من ایدز، هپاتیت تزریق می‌کنند و می‌گویند در اثر کرونا جان باخت.»

حمزه درویش در ادامه می‌گوید:

«چهارم مرداد ماه با دستور دادستان گیلان آقای "الله‌نوری" مرا به ‌زور از انفرادی به سالن هشت زندان لاکان انتقال دادند. حدوداً در بیستمین روز از اعتصاب غذایم پدر و مادرم هم در منزل در حمایت از من دست به اعتصاب غذا زدند تا اینکه چند روز پیش یعنی در بیست و هفتمین روز اعتصاب من، اداره اطلاعات رشت من را به یک اتاق نیمه‌تاریک برد و به من دست‌بند و پای‌بند و چشم‌بند زدند. کف اتاق را خیس کردند و من را هم وسط اتاق دراز کردند. بعد شروع کردند به زدن من. دوباره آب گرفتند و دوباره شروع کردند به زدن من. چند بار این کار را تکرار کردند. بعد من را طوری دستبند و پای‌بند زدند به در اتاق که من نه می‌توانستم بنشینم نه تکان بخورم. باید در همان حالت ایستاده می‌ماندم.»

حمزه درویش در سال‌های گذشته بارها نسبت به پرونده‌سازی و اخذ اعترافات اجباری اعتراض کرده و گفته است تحت‌ فشار مأموران اطلاعات رشت تن به اعتراف اجباری علیه خود داده است.

او درباره تشدید فشارها برای تکذیب خبر اعتصاب غذای اخیر خود در رسانه‌ها نیز می‌گوید:

«از من خواستند بیایم مقابل دوربین و بگویم که از ابتدا هم اعلام اعتصاب غذا نکرده بودم. خودم به درخواست خودم به زندان لاکان آمدم و با درخواست خودم به سالن هشت رفتم. خواستند از سایت‌هایی که خبرهای من را پوشش می‌دهند اعلام بیزاری بکنم و بگویم مطالبی که درباره‌ام منتشرشده همه‌اش دروغ‌اند و آن‌ها دارند از جانب خودشان به‌دروغ خبرسازی می‌کنند.»

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه، در سال ۱۳۹۵ حمزه درویش را به اتهام‌های «تبلیغ علیه نظام» و «اقدام علیه امنیت ملی کشور» به ۱۵ سال زندان تعزیری محکوم کرده است.

حمزه درویش به اتهام رابطه با گروه «دولت اسلامی» (داعش) به زندان افتاد.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.