ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

منتقد پوتین در حالت کما به برلین منتقل شد

منتقد پوتین که در رخدادی مشکوک به کما رفت، برای مراقبت‌های پزشکی به برلین منتقل شد.

سیاستمدار برجسته روسیه که بعد از مشکوک بودن به مسمومیت در کما فرو رفته بود، امروز شنبه ۲۲ اوت/اول شهریور به برلین منتقل شد. بر اساس داده‌های خطوط پروازی او از شهر اومسک در سیبری پرواز کرده و در فرودگاه تگل برلین بر زمین نشسته است.

تصویر آلکسی ناوالنی بعد از حمله به او و در حالی که صورتش به رنگ سبز آغشته شده/ عکس از Evgeny Feldman/ wikipedia

به گزارش روزنامه «گاردین»، دکترهای آلمانی روز جمعه ۲۱ اوت/۳۱ مرداد به شهر اومسک در سیبری پرواز کرده‌اند تا آلکسی ناوالنی، منتقد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را از آنجا مرخص کنند.

خانواده و دوستان ناوالنی خواسته بودند که او به آلمان منتتقل شود تا برای درمان مسمومیت مشکوکی که منجر به بیهوشی او در ۳۶ ساعت گذشته شده اقدامات لازم انجام شود.

کیرا یارمیش، سخنگوی ناوالنی گفت که این سیاستمدار صبح زود شنبه ۲۲ آگوست/ یکم شهریور به آمبولانس منتقل و سپس به فرودگاه برده شد.

یارمیش گفت که همسر ناوالنی، یولیا نیز سوار هواپیما شده است.

ناوالنی که با عنوان یکی از سرسخت‌ترین منتقدان پوتین شناخته می‌ود روز پنج‌شنبه در واحد مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در اومسک پذیرفته شد.

او در راه سفر از مسکو به شهر تومسک در سیبری احساس ناخوشی کرد. هواپیمایش فرودی اضطراری در اومسک داشت.

طرفدارانش معتقدند که چای او به سم آغشته بوده است و کرملین عامل بیماری این سیاستمدار و تاخیر در انتقال او به برلین است.

پزشکان روسی می‌گویند هیچ مدرکی دال بر مسمومیت وجود ندارد. و کرملین نیز گفته که هیچ ممانعتی برای انتقال ناوالنی وجود نداشته است.

روز پنج‌شنبه رهبران فرانسه و آلمان گفتند که دو کشور برای کمک به ناوالنی و خانواده او آمادگی دارند و خواهان انجام تحقیقات درباره چند و چون این اتفاق شدند.

ناوالنی از منتقدان سرسخت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه است. او در سال ۲۰۱۳ مدتی را در زندان سپری کرد و سپس در سال ۲۰۱۸ قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را داشت که به سبب سوءپیشینه رد صلاحیت شد. در سال ۲۰۱۹ در پی فراخوان برای اعتراضات سراسری بازداشت شد و به زندان افتاد اما بیمار شد. ناوالنی در آن زمان هم گفته بود گمان می‌کند در زندان مسمومش کرده‌اند.

او بنیاد مبارزه با فساد را بنیان نهاد که کارش آشکار کردن موارد اختلاس در بین مدیران دولتی و برخی از مقامات عالی رتبه کشور بود. اما ماه پیش ناچار شد که این بنیاد را به خاطر پیگرد قانونی از سوی یک تاجر نزدیک به کرملین ببندد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • زارممد

    آخر پدر بیامرز پوتین هم ادم تر از رهبران ماس .پوتین جون خود بازیگر زرنگی است قاعده بازی را می داند. او موافقت کرد اقای الکسی به المان اعزام شود تا اگر درگذشت بیاندازد گردن غربی ها بگوید غربی ها عمدا اورا کشته اند. رژیم ایران جون بای قاعده بازی و میدان بازی را بهم زده به هیچ صراطی چز زندان و کشتن رضایت نمیده ا

  • شهروند

    خوشا به سعادتش که مخالف پوتین است، ای کاش آلمان و فرانسه برای نسرین ستوده هم اینطوری سینه چاک میکردند. ای کاش در رسانه های اروپا نامی از محمد نوری زاد نیز برده میشد. ای کاش این آزادی خواهی غربی شامل حال ما هم می شد. یا حد اقل در خبر هایشان به اعتصاب غذای نسرین ستوده و دیگر زندانیان نیز می پرداختند. ای کاش ما را هم آدم حساب میکردند که اگر هواپیما برای انتقال زندانی نمی فرستادند حد اقل در این همه کانالهای تلویزیونی خبرش را درج میکردند. متاسفانه در دنیائی زندگی میکنیم که خوب بعضی ها رنگین تر است.