ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

راهکار وزیر علوم برای حذف کامل کنکور: برگزاری سه سال آزمون نهایی در دبیرستان

ِمنصور غلامی راهکار حذفِ کنکور رشته‌های پرطرفدار را در برگزاری آزمون نهایی استاندارد در سه سال آخر دبیرستان دانست. وزیر علوم در عین حال گفت که با وجود حذف کنکور در بسیاری از رشته‌ها داوطلبان هنوز اعتماد کامل به نظام پذیرش بدون کنکور ندارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت راهکار حذف کنکور رشته‌های پرطرفدار برگزاری آزمون نهایی با ارزیابی یکسان در سه سال آخر تحصیلی دانش‌آموزان دبیرستانی است. منصور غلامی در عین حال افزود که داوطلبان هنوز اعتماد کامل به نظام پذیرش بدون کنکور ندارند.

منصور غلامی، وزیر علوم

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرانا به نقل از وزیر علوم، تنها جایگزین مناسب برای کنکور رشته‌های پرطرفدار برگزاری امتحان نهایی یکسان و استاندارد در سه سال آخر دبیرستان است.

منصور غلامی گفت: «آموزش و پرورش برای حذف کنکور باید سه سال آخر تحصیلی دانش آموز را به صورت امتحان نهایی و با ارزیابی یکسان برگزار کند تا دانشگاه‌ها بتوانند نتیجه تحصیل سه سال دانش‌آموزان را کنار هم قرار دهند و با دقت بیشتری انتخاب کنند.»

به گفته غلامی در حال حاضر نتایج امتحانات نهایی سال آخر دبیرستان دقت لازم برای انتخاب واجدین شرایط رشته‌های پرطرفدار را ندارد.

برخی رشته‌های کم‌طرفدار در دانشگاه‌های کوچک کشور اکنون بدون کنکور دانشجو می‌پذیرند. ظرفیت پذیرش بدون آزمون در کشور ۹۱۲ هزار نفر است، در حالی که به گفته وزیر علوم رقابت در کنکور بر سر ۱۵۰ هزار صندلی صورت می‌گیرد.

غلامی در عین حال بیان کرد که داوطلبان تمایل بیشتری به ثبت نام در آزمون دارند. او یکی از مشکلات را «عدم اعتماد کامل داوطلبان به سیستم پذیرش بدون آزمون» دانست.

کنکور سراسری ۹۹ برای راه‌یابی به دانشگاه و موسسه‌های آموزش عالی از ۲۹ مرداد آغاز شد و امروز اول شهریور با برگزاری کنکور زبان‌های خارجی به پایان رسید.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محسن

    کنکور تبعیض به نفع دارا ها بود، اما این راهی که شما دارید می رید تقدیم کردن 100 درصد رشته های خوب به دارا هاست، آقازاده ها کم بودن از این به بعد طبقه اشراف تحصیاکرده هم خواهیم داشت بازگشت به دوران اشکانیان و هخامنشیان رو تبریک و تهنیت عرض می کنم، همه چیز برای طبقه درباری باشه مردم عادی هم به هر روی چوب و چماق هست که بخورن گشنه نمی مونن