ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ضرب و شتم یکی از دراویش گنابادی در زندان اوین

<p>گزارش&zwnj;های رسیده از زندان اوین حاکی از آن است که&nbsp; حمیدرضا مرادی، از دراویش گنابادی که در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین مورد ضرب و شتم &quot;شدید&quot; ماموران امنیتی قرار گرفته است<span dir="LTR">.</span></p> <!--break--> <p dir="RTL"><br /> به گزارش تارنمای مجذوبان نور، پایگاه اطلاع&zwnj;رسانی نزدیک به&nbsp; دراویش گنابادی، حمیدرضا مرادی در اتاق بازجویی و در حالی&zwnj;که مصطفی دانشجو از دیگر دراویش زندانی در آنجا حضور داشته٬ مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در اثر &quot;شدت ضربات وارده خون استفراغ کرده است.&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">بر اساس این گزارش ماموران امنیتی پس از ضرب و شتم او &quot;تمامی لباس&zwnj;هایش را درآورده و این زندانی عقیدتی را با وجود سردی هوا در هواخوری بند ۲۰۹ &nbsp;رها کرده&zwnj;اند<span dir="LTR">.</span>&quot;<br /> &nbsp;</p> <blockquote> <p dir="RTL">بر اساس این گزارش ماموران امنیتی پس از ضرب و شتم&nbsp;حمیدرضا مرادی&nbsp;&quot;تمامی لباس&zwnj;هایش را درآورده و این زندانی عقیدتی را با وجود سردی هوا در هواخوری بند ۲۰۹ &nbsp;رها کرده&zwnj;اند<span dir="LTR">.</span>&quot;</p> </blockquote> <p dir="RTL">حمیدرضا مرادی و شش تن دیگر از دراویش زندانی&nbsp; از ۲۶ دی&zwnj;ماه &nbsp;سال جاری به دلیل شرکت نکردن در جلسه دادگاه به سلول&zwnj;های انفرادی بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ منتقل شده&zwnj;اند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">صالح&zwnj;الدین مرادی و کسری نوری، دو درویش زندانی در زندان عادل آباد شیراز از بیست وهفتم دی ماه جاری در اعتراض به انتقال این افراد به &nbsp;سلول &zwnj;انفرادی دست به اعتصاب غذا زده&zwnj;اند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">حمیدرضا مرادی که مدیریت سایت مجذوبان نور را بر عهده داشت، ۱۳ شهریور ماه سال ۱۳۹۰ به همراه ۱۴ نفر دیگر از دراویش گنابادی بازداشت شده است.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">در سال&zwnj;های اخیر و به طور مشخص از هنگام روی کار آمدن دولت محمود احمدی&zwnj;نژاد در سال ۱۳۸۴، بارها به مراکز و محافل دراویش گنابادی حمله شده است و فعالان آن دستگیر و روانه&zwnj; بازداشتگاه&zwnj;های مختلف شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;<br /> <span dir="RTL">پيشينه دراويش گنابادی به شاه نعمت&zwnj;الله ولی، عارف قرن نهم هجری قمری که هم&zwnj;اکنون آرامگاهش در شهر ماهان در نزديکی کرمان است، بر می&zwnj;گردد</span>.<span dir="RTL"> نور علی تابنده، قطب دراويش نعمت&zwnj;اللهی گنابادی است که طرفدارانش از او به نام &quot;مجذوب&zwnj;علی شاه&quot; ياد می&zwnj;کنند. وی در سال&zwnj;های </span><span dir="RTL">۱۳۵۷</span><span dir="RTL"> تا </span><span dir="RTL">۱۳۵۹</span><span dir="RTL"> در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان حج و زيارت و دادگستری مشغول به کار بوده است</span>.</p>

گزارش‌های رسیده از زندان اوین حاکی از آن است که  حمیدرضا مرادی، از دراویش گنابادی که در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین مورد ضرب و شتم "شدید" ماموران امنیتی قرار گرفته است.

به گزارش تارنمای مجذوبان نور، پایگاه اطلاع‌رسانی نزدیک به  دراویش گنابادی، حمیدرضا مرادی در اتاق بازجویی و در حالی‌که مصطفی دانشجو از دیگر دراویش زندانی در آنجا حضور داشته٬ مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در اثر "شدت ضربات وارده خون استفراغ کرده است."

بر اساس این گزارش ماموران امنیتی پس از ضرب و شتم او "تمامی لباس‌هایش را درآورده و این زندانی عقیدتی را با وجود سردی هوا در هواخوری بند ۲۰۹  رها کرده‌اند."
 

حمیدرضا مرادی و شش تن دیگر از دراویش زندانی  از ۲۶ دی‌ماه  سال جاری به دلیل شرکت نکردن در جلسه دادگاه به سلول‌های انفرادی بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ منتقل شده‌اند.

صالح‌الدین مرادی و کسری نوری، دو درویش زندانی در زندان عادل آباد شیراز از بیست وهفتم دی ماه جاری در اعتراض به انتقال این افراد به  سلول ‌انفرادی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

حمیدرضا مرادی که مدیریت سایت مجذوبان نور را بر عهده داشت، ۱۳ شهریور ماه سال ۱۳۹۰ به همراه ۱۴ نفر دیگر از دراویش گنابادی بازداشت شده است.

در سال‌های اخیر و به طور مشخص از هنگام روی کار آمدن دولت محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴، بارها به مراکز و محافل دراویش گنابادی حمله شده است و فعالان آن دستگیر و روانه‌ بازداشتگاه‌های مختلف شده‌اند.

 
پيشينه دراويش گنابادی به شاه نعمت‌الله ولی، عارف قرن نهم هجری قمری که هم‌اکنون آرامگاهش در شهر ماهان در نزديکی کرمان است، بر می‌گردد. نور علی تابنده، قطب دراويش نعمت‌اللهی گنابادی است که طرفدارانش از او به نام "مجذوب‌علی شاه" ياد می‌کنند. وی در سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۹ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان حج و زيارت و دادگستری مشغول به کار بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.