ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران معترض کنتورسازی قزوین مسیر خودروی محمد باقر نوبخت را مسدود کردند

بیش از ۱۳۰ کارگر کنتور سازی قزوین که ۲۶ ماه است حقوق نگرفته‌اند، خواستار پرداخت مطالبات معوقه، بازگشایی کارخانه و راه‌اندازی تولید هستند. مجموع مطالبات معوقه کارگران به ۸,۵ میلیارد تومان می‌رسد.

کارگران شرکت کنتور سازی ایران (قزوین) هفته‌هاست در اعتراض به تعطیلی کارخانه و تعویق ۲۶ ماه حقوق دست به تجمع می‌زنند. کارگران معترض با مسدودکردن راه عبور معاون رئیس‌جمهوری، محمدباقر نوبخت را وادار به شنیدن اعتراض‌شان کردند.

کارگران کنتورسازی قزوین دوشنبه سوم شهریور راه عبور اتومبیل حامل محمد باقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه را که در ارتباط با هفته دولت به قزوین سفر کرده، بستند.

نوبخت ناگزیر شد از خودرویش پیاده شود و به سخنان کارگران گوش دهد.

کارگران کنتورسازی قزوین از میانه سال ۹۸ که مدیریت کارخانه را تعطیل و ورود کارگران به کارخانه را ممنوع اعلام کرد به تناوب مقابل کارخانه، فرمانداری البرز و استانداری قزوین تجمع کرده‌اند. بیش از ۱۳۰ کارگر این شرکت که حدود ۱۵ سال سابقه کار دارند، ۲۶ ماه است حقوق نگرفته‌اند. آن‌ها خواستار پرداخت مطالبات معوقه، بازگشایی کارخانه و راه‌اندازی تولید هستند.

کنتورسازی قزوین که اکنون ظاهرا به دلیل همه‌گیری کرونا بسته شده، از نیمه دوم سال ۹۸ درهای کارخانه را به روی کارگران بسته بود.

تعطیلی کارخانه در حالی صورت گرفت که به گفته‌ی کارگران مواد اولیه به وفور در شرکت موجود بود و قطعات مورد نیاز شرکت هم به کشور وارد شده بود.

مدیریت شرکت در اسفند ۹۸ با دستاویز قرار دادن همه‌گیری کرونا، ۱۳۴ نفر پرسنل کارخانه را «تعدیل» و کارخانه را تعطیل و کارگران را به بیمه بیکاری معرفی کرد.

کارگران که ۲۰ ماه حقوق نگرفته بودند، برای دریافت حق بیکاری در اداره کار ثبت نام کردند اما از آن جا که کارفرما ماه‌ها حق بیمه کارگران را نپرداخته، سازمان تامین اجتماعی از پرداخت حق بیمه کارگران خودداری می‌کند.

دو هفته پیش فرماندار شهرستان البرز وعده داد حقوق معوقه کارگراناز محل فروش بخشی از دارایی‌های شرکت پرداخت شود. اما این وعده عملی نشد و تجمع کارگران مقابل استانداری قزوین ادامه یافت.

در پی انعکاس خبر سدکردن راه نوبخت توسط کارگران، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به نقل از هدایت‌الله جمالی پور استاندار قزوین نوشت کارگران شرکت کنتورسازی، هشت و نیم میلیارد تومان مطالبات معوقه دارند. او وعده داد بخشی از مطالبات کارگران امروز پرداخت خواهد شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Jorge

    صاحب قبلی‌ این کارخانه که تمام مشکلات از اون شروع شد و الان به ظاهر در زندان است، دارای املاک گران قیمت می‌باشد. با فروش یکی‌ از خانه‌هایش در خیابان فرشته در تهران میتون حقوق همهٔ این زحمت کشان رو پرداخت کنه.