ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روح‌الله حسینیان از مسئولان امنیتی جمهوری اسلامی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

روح‌الله حسینیان، از مسئولان سابق وزارت اطلاعات، نماینده پیشین مجلس و رئیس سازمان اسناد انقلاب اسلامی به دلیل پیامدهای ناشی از ابتلا به ویروس جدید کرونا درگذشت.

روح‌الله حسینیان از چهره‌های امنیتی جمهوری اسلامی که از کشتار زندانیان سیاسی و قتل‌های زنجیره‌ای دفاع می‌کرد، بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

روح‌الله حسینیان

فرزندان روح‌الله حسینیان سه‌شنبه ۴ شهریور درگذشت پدر خود را تأیید کردند. دختر او در توئیتر نوشت:

«پدرم کرونا گرفته بود که بهبود یافته بود اما به دلیل ابتلا به کرونا کبد وی نیز آسیب دیده بود بنابراین به دلیل عارضه کبدی درگذشت.»

چهره‌ای پرسابقه

حسینیان از جمله طلاب مدرسه حقانی بود که پس از انقلاب در دستگاه قضائی و امنیتی جمهوری اسلامی مسئولیت‌های مختلفی داشت.

او که عضو جبهه پایداری بود، دادستان دادگاه ویژه روحانیت، قائم مقامی دادستانی انقلاب اسلامی مشهد و قائم مقام دادستان انقلاب در وزارت اطلاعات بود و از سال ۱۳۷۴ ریاست سازمان اسناد انقلاب اسلامی را به‌عهده داشت و چند دوره نیز نماینده مجلس شورای اسلامی بود.

حسینیان زمانی قائم مقام دادستان انقلاب در وزارت اطلاعات بود که کشتار گسترده زندانیان سیاسی ایران در تابستان سال ۶۷ رخ داد. او بارها از اعدام زندانیان سیاسی دفاع کرد.

در جریان قتل‌های زنجیره‌ای پاییز ۱۳۷۷ در دوران دولت محمد خاتمی، در حالی که برخی مقام‌های جمهوری اسلامی حکم به «خودسر» بودن گروهی از کارکنان وزارت اطلاعات و در رأس آن‌ها سعید امامی داده‌ بودند و بر خودکشی سعید امامی تأکید می‌کردند، روح‌الله حسینیان به دفاع از سعید امامی پرداخت و فرضیه خودکشی او را رد کرد و گفت او به قتل رسیده‌ است. حسینیان همچنین عاملان قتل‌های زنجیره‌ای را «از طرفداران جدی رئیس‌جمهوری» (خاتمی) خوانده بود.

روزنامه «صبح امروز» در سال ۱۳۷۸ به‌نقل از روح‌الله حسینیان در توضیح چگونگی مرگ سعید امامی و سوابق خود نوشته بود: «آخه باباجون، ما خودمان والله یک زمان قاتل بودیم». او بعد اعلام کرد که چنین چیزی نگفته بلکه گفته است: «ما خودمان یک زمان قاضی بودیم، یک زمانی زندان‌بان بودیم. تاکنون صدها نفر واجبی خوردند و نمردند. آخه چطور با یک استکان آن هم که شما می‌گویید که بلافاصله بردید به بیمارستان و شستشو دادید، این خورد و مرد.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هاشمیان

    حسینیان برادر فکری سعید امامی و یکی از جنایتکاران رژیم بود، که بدلیل حرفهای تند و حماقتهای مکرر در افشای پشت پرده رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی، تبدیل به یک عنصر سوخته یا عنصری شده بود که حذفش بهتر از بودنش بود. البته این عنصر احمق و جنایتکار اطلاعات زیادی از جنایتهای دیگر جنایتکاران داشت. داشتن اطلاعات زیاد از جنایتهای حاکمان نظام هم یکی از دلایل سر به نیست شدنش بود. لذا رژیم با استفاده از کرونا تصمیم به حذف این عنصر پر دردسر کرد. جنایتکاران رژیم بدانند، که پس از جنایت، باید خفه شوید و هر چه گفتند و توی سرتان زدند، دم نزنید، در غیر اینصورت یا با واجبی کوچ رحلت را برایتان شیرین می‌کنند، یا از طبقه ششم هتل رومانیایی باید زمین سرد را ببوسید، یا کبدتان را با سمی منفجر می‌کنند تا راه در رو را گم کنید.

  • محمد کازرونی

    شمس مستوفی در این باره در صفحه فیس‌بوکش نوشت: این روزها عکس صفحه نخست روزنامه صبح امروز 1378 با این نقل قول از حسینیان که «آخه باباجون، ما خودمان والله یک زمان قاتل بودیم» دست بدست می شود و در صفحات شبکه های اجتماعی میچرخد. سخنی که هیچگاه از دهان حسینیان خارج نشد. وی در این باره افزود: در سال 78 من در روزنامه صبح امروز کار میکردم نوار سخنرانی حسینیان درجمع شاگردان مدرسه حقانی در مورد کشته شدن سعید امامی در زندان به روزنامه رسید و یکی از همکاران آن را پیاده و برای چاپ آماده کرد. این خبرنگار باسابقه کشورمان در ادامه تصریح کرد: پس از انتخاب این تیتر برای مطلب و چاپ آن، تکذیبه ای از حسینیان به روزنامه رسید مبنی بر اینکه این جمله را او نگفته است پس از گوش کردن دوباره نوار مشخص شد اصل جمله این بوده است: «آخه ما خودمان والله یک زمان قاضی بودیم، یک زمانی زندانبان بودیم. تاکنون صدها نفر واجبی خوردند و نمردند.» اما به اشتباه همکار ما قاضی را قاتل شنیده بود