ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض گروهی از پناهجویان افغان و ایرانی در هلند

گروهی از پناهجویان ایرانی و افغان در هلند نسبت به تبعیض، بلاتکلیفی و بی‌عدالتی اعمال شده در اداره مهاجرت این کشور، دست به اعتراض زدند

روز سه‌شنبه ۲۵ اوت/۴ شهریور پناهجویان ایرانی و افغانستانی ساکن کمپ پناهجویی زوتفن (Zutphen) واقع در شرق هلند، نسبت به آنچه بی‌عدالتی اعمال شده توسط سازمان امور مهاجرت هلند (IND) عنوان شده، دست به تحصن و اعتراض زدند. در این تجمع که با هماهنگی شهرداری شهر زوتفن، مرکز اسکان پناهجویان هلند (COA) و سازمان غیردولتی حمایت از پناهجویان (VWN) برگزار شده بود، پناهجویان نسبت به عدم رسیدگی به پرونده پناهجویی آنها توسط سازمان مهاجرت هلند، پروسه‌های طولانی مدت، بلاتکلیفی و تبعیض اعتراض کردند.
گروهی از شهروندان هلندی نیز با شرکت در این اعتراض از پناهجویان حمایت کردند.

پناهجویان پلاکاردهایی با این مضمون‌ها در دست داشتند:
«پادشاه گرامی شما هر روز دخترت را می‌بینی، اما من ۱۸ ماه است دخترم را ندیده‌ام»
«۱۷ ماه بدون مصاحبه (اشاره به مصاحبه پناهندگی)»، «من امیدم را از دست داده‌ام»
«استرس، افسردگی، ناامیدی، کرونا»، «ما غمگین هستیم، به ما کمک کنید»
«چقدر باید صبر کنیم؟»، «صدای پناهجویان باید شنیده شود، سازمان مهاجرت دقت کند»

روز ۱۸ اوت پناهجویان ایرانی و افغانستانی ساکن کمپ بودل (Budel) واقع در جنوب هلند نیز با همین مطالبات دست به اعتراضی مشابهی زده بودند.

[sliderpro id="1068"]

یکی از پناهجویانی که در این تجمع شرکت داشته، درباره اعتراض به بی‌عدالتی‌های سازمان مهاجرت هلند به زمانه گفت:

«طبق قانون کسی که خودش را به عنوان پناهجو معرفی می‌کند، تا شش ماه در کمپ موقت است تا به مرحله بعدی یعنی کمپ پُل برود، یعنی برای مصاحبه پناهندگی آماده بشود. این اتفاق وقتی ما آمدیم از ۶ ماه تبدیل شد به ۱۸ ماه و حتی برای بعضی‌ها دو سال. یعنی الان افرادی هستند که بیش از ۲ سال منتظرند تا از مرحله کمپ موقت عبور کنند و برای مصاحبه آماده شوند. یعنی حتی مصاحبه هم نشدند.من و همسرم الان ۱۹ ماه است که اینجا منتظر هستیم و هیچ خبری از رسیدگی نیست و فقط منتظریم. این در شرایطی است که ملیت‌های دیگر مانند ترک‌ها و عرب‌ها به راحتی در عرض۴ تا ۶ ماه این مراحل را پشت را می‌گذارند و اقامت هم سریع دریافت می‌کنند. جالب اینجاست برای ایرانی‌ها بعد از این انتظار طولانی بازهم دریافت اقامتی در کار نیست و باز هم وارد یک پروسه انتظار ۶ تا ۱۶ ماه می‌شوند و تازه بعد از آن طی یک جواب کوتاه به آنها می‌گویند که تکلیفشان چیست. به خیلی جاها مراجعه کردیم اما به نتیجه نرسید، به همین دلیل تصمیم گرفتیم مانند کمپ‌های دیگر دست به اعتراض بزنیم. باید اضافه کنم یکی از مسائلی که مانند سال پیش امسال هم ما را خیلی اذیت کرد، این بود که ساختمان‌های کمپ تهویه ندارد و پنجره‌ها هم ۱۰ء ۱۵ سانت بیشتر باز نمی‌شود و با وجود گرمای شدیدی که امسال بود، باعث شد شرایط ما اصلا انسانی و درست نباشد. وقتی پیگیری کردیم گفته بودند خیلی هم دلشان بخواهد، آنها از گرسنگی و فقر آمدند و خیلی خوشحال هستند که الان اینجا هستند. همه این موضوعات ما را واداشت که اعتراض خودمان را نشان بدهیم.»

در سراسر هلند ۵۸ کمپ پناهجویی وجود دارد و طبق اطلاعات مرکز اسکان پناهجویان، هر کمپ میانگین گنجایش اسکان دادن ۵۰۰ تا ۶۰۰ پناهجو را دارد.

در حال حاضر به طور میانگین هر هفته ۵۰۰ پناهجوی جدید نیز وارد هلند می‌شوند. بنا به تصمیم سازمان مهاجرت پس از شیوع ویروس جدید کرونا، پناهجویان جدیدی که وارد هلند می‌شوند از امکان اسکان در کمپ‌های پناهندگان برخوردار نخواهند بود.

با شیوع ویروس کرونا، سازمان مهاجرت هلند علاوه بر ثبت‌نام نکردن پناهجویان جدید، پروسه بررسی درخواست پناهجویی افرادی را که از قبل وارد هلند شده بودند حدود یک ماه و نیم به حالت تعلیق در آورد. سپس اعلام کرد به صورت محدود و آزمایشی و از طریق تماس تصویری می‌کوشد بررسی پرونده‌های پناهجویانی را که از این کشور درخواست اعطای اقامت کرده‌اند، مجددا از سر بگیرد. این سازمان که پیش‌تر به دلیل تأخیرهای طولانی مدت در بررسی روند درخواست‌های پناهجویی از سوی پارلمان هلند به پرداخت غرامت به پناهجویان موظف شده بود، اعلام کرد پناهجویانی که در شرایط حال حاضر و به دلیل شیوع ویروس کرونا بررسی درخواست پناهندگی آنها با تأخیر بیشتر مواجه شده، شامل پرداخت غرامت نمی‌شوند.

در همین زمینه:




این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.