ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فیلمساز و پلیس زن افغان از سوءقصد نجات یافت

صبا سحر زمانی که از خانه به سوی محل کار خود می‌رفت، هدف حمله افراد مسلح قرار گرفت. در این حمله او و محافظانش زخمی شدند.

صبا سحر، فیلمساز و پلیس زن افغان از یک سوء قصد جان سالم به‌در برد. افراد مسلح ناشناس هنگامی که سحر از خانه به سر کار می‌رفت او را هدف قرار دادند. صبا سحر پس از بستری شدن در بیمارستان کابل از خطر مرگ نجات یافت.

صبا سحر ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش رویترز، سه فرد مسلح صبح روز گذشته، سه‌شنبه، ۴ شهریور / ۲۵ اوت به سوی خودروی صبا سحر آتش گشودند. در آن زمان دو محافظ، یک کودک و یک راننده با او همراه بودند. به کودک و راننده آسیبی نرسید اما صبا سحر و محافظانش زخمی شدند.

صبا سحر، ۴۴ ساله، یکی از نخستین کارگردان‌های زن سینمای افغانستان است که از آموزش‌های خود به‌عنوان افسر پلیس برای ساختن فیلم‌های مستند و انتقادی استفاده می‌کند. او همچنین از منتقدان طالبان و نقش غالب مردان محافظه‌کار بر نهادهای اجتماعی و سیاسی است.

ایمل ذکی، همسر صبا سحر چهارشنبه ۵ شهریور / ۲۶ اوت گفت:

«او تقریباً ۲۰ ساعت در حالت کُما بود زیرا چهار گلوله به معده‌اش اصابت کرده بود اما اکنون از خطر خارج شده است.»

سحر بیش از ۱۰ سال است که در پلیس افغانستان مشغول به کار است و به‌تازگی به‌عنوان معاون نیروهای ویژه پلیس ناظر بر مسائل جنسیتی منصوب شده است.

سخنگوی پلیس گفته است که مهاجمان مسلح فرار کرده‌اند و مأموران در حال تحقیق در این‌باره هستند.

در ماه جاری افراد مسلح ناشناس به یک زن برجسته دیگر در افغانستان به نام فوزیه کوفی، مدافع حقوق زنان و عضو تیمی که با طالبان در حال مذاکره است، شلیک کردند. کوفی در این حمله که در کابل رخ داد زخم‌های جزئی برداشت.

سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید در ماه‌های اخیر حملات «بسیار نگران‌کننده» به بازیگران سینما، فعالان سیاسی و مدافعان حقوق بشر در افغانستان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ذکی

    از آقای خلیل زاد بپرسید! ایشان خبر دارند چه کسی به بانوی افغانستانی سوء قصد جانی کرده است! ایشان برای آزادی جانیان از زندان تلاشهای فراوانی کردند.