ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابتلای ۶۰۰ نفر از کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل یادآوری کرد که اگر مردم همچنان به سفرها ادامه دهند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، پیک سوم همه‌گیری کرونا اجتناب‌ناپذیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام کرد که ۶۰۰ نفر از کادر درمانی این دانشگاه به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. سید فرزاد جلالی از مردم خواست از مسافرت به استان مازندران صرف‌نظر کنند.

کرونا در ایران ــ عکس: مجید میهن‌دوست، ایرنا

استان مازندران از استان‌های قرمز ایران و یکی از مقاصد گردشگری به ویژه در ایام تعطیلات تاسوعا و عاشورا است. به گزارش خبرگزاری کار ایران، سید فرزاد جلالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل پنجشنبه ۶ شهریور در نشست خبری با خبرنگاران از ابتلای ۶۰۰ نفر از کادر درمانی این دانشگاه علوم به کووید-۱۹ خبر داد.

به گفته جلالی بیش از ۳۰ درصد کسانی که در بابل از آن‌ها تست کرونا گرفته می‌شود به طور قطعی به کووید-۱۹ مبتلا هستند. بر همین اساس از اسفند ۹۸ که ویروس کرونا در ایران و از جمله در استان مازندران شیوع یافت در مجموع ۳۳ هزار بیمار مشکوک به ابتلا به کووید-۱۹ به مراکز دولتی بابل مراجعه کرده‌اند. مقامات وزارت بهداشت هشدار داده‌اند که با توجه به برگزاری کنکور و تعطیلات محرم ممکن است پیک دوم همه‌گیری در ایران بالا بگیرد و یا حتی کشور با پیک سوم شیوع  ویروس کرونا مواجه شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در ادامه نشست خبری خود در جمع خبرنگاران گفت:

«اگر مردم و مسافران بخواهند همانند شش ماه گذشته به هشدارها بی‌تفاوت باشند و بعد از تعطیلات پایان هفته بار دیگر به بابل و مازندران سفر کنند پاییز و زمستان سخت کرونایی در انتظار ماست.»

سید فرزاد جلالی در ادامه افزود:

«انتظار می‌رود مردم بعد از گذشت حدود هفت ماه به این باور رسیده باشند که انجام مسافرت‌ها و برپایی تجمعات فامیلی، عروسی و عزا زمینه موج سوم این بیماری را فراهم می کند و با توجه به در پیش بودن شیوع آنفلوآنزا ترکیب این دو ویروس خطرآفرین است.»

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در ایام تعطیلات بیش از یک میلیون خودرو به سمت استان‌های شمالی ایران رهسپار می‌شوند. حدوداً دو تا پنج میلیون نفر. جلالی استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری فیزیکی و شست‌وشوی موثر دست‌ها را به عنوان راه‌کارهای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا یادآوری کرد.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت چهارشنبه، ۶ شهریور اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس «معیارهای قطعی تشخیصی» دو هزار و ۲۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که از آن میان هزار و ۱۲۱ بیمار در بیمارستان‌ها بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران کووید-۱۹ در ایران به ۳۶۵ هزار و ۶۰۶ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.