ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زن‌کشی در ایران: زنی به دست همسر سابقش در یاسوج کشته شد

قاتل پیش از جدایی از همسرش او را کتک می‌زد و به دلیل عدم پرداخت مهریه و دیه عضو آسیب‌دیده زن، به‌عنوان بدهکار مالی در حبس بود. زمانی که به مرخصی رفته بود با اسلحه سوزنی همسرش را کشت.

زن‌کشی در ایران ادامه دارد. این‌بار مردی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اسلحه سوزنی همسر سابقش را به قتل رساند.

خشونت علیه زنان ـ عکس تزئینی و از شاتراستاک است

سیدعلی ملک حسینی، دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، پنج‌شنبه، ۶ شهریور از یک زن‌کشی دیگر در ایران خبر داد. به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران ( ایلنا) ملک حسینی گفت مردی روز دوشنبه، سوم شهریورماه با یک قبضه اسلحه سوزنی همسر قبلی خود را که سال‌ها با هم اختلاف خانوادگی داشتند به قتل رساند و سپس خود را به پلیس معرفی کرد.

به‌گفته ملک حسینی، اختلافات بین این زوج در گذشته موجب شد که این مرد همسرش را به شدت از ناحیه صورت مجروح کند. این ضرب و جرح عمدی باعث شد که زن دادخواست مطالبه مهریه دهد. قاتل حبس جنبه کیفری جرم را گذرانده و به سبب عدم پرداخت مهریه و دیه عضو آسیب‌دیده زن، به‌عنوان بدهکار مالی در حبس بود که برابر قانون به مرخصی می‌رود و در بخش سپیدار شهرستان بویراحمد، در ایام مرخصی، زن را به قتل می‌رساند و متواری می‌شود اما بعد به‌دلیل تحت تعقیب بودن ناچار می‌شود خود را به نیروی انتظامی معرفی کند.

در ماه‌های اخیر انتشار خبرهای مربوط به قتل زنان به‌ویژه به دلایل ناموسی در ایران بیشتر شده است. ریحانه عامری، فاطمه برحی و رومینا اشرفی از جمله زنان و دخترانی هستند که به دست اعضای خانواده خود به قتل رسیدند.

ایران، کنوانسیون منع هرگونه تبعیض علیه زنان را نپذیرفته و قانون حمایت از زنان در مقابل خشونت نیز سال‌هاست در انتظار تصویب است.

از ۹ سال پیش تاکنون لایحه‌ای که به نام تأمین امنیت زنان تهیه شده و پس از بررسی و تصویب معاونت زنان رئیس‌جمهوری، مجلس و قوه قضائیه، به قوه قضائیه فرستاده شده و در آن‌جا هم باز با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سال گذشته متن جدید لایحه «تأمین امنیت زنان در برابر خشونت»، با تغییر نام به «لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت» در قوه قضائیه نهایی و به دولت ارسال شد.

بسیاری از مصادیق خشونت از جمله خشونت‌های جنسی، روانی، عاطفی، آزار جنسی و مزاحمت جنسیتی، به‌خصوص در حوزه خانواده که در متن قبلی جرم‌انگاری شده بود، حذف شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امیر راست گفتار

    طبق قوانین اسلامی مرخصی از زندان برای حیوانات وحشی سر وقت و موقع داده میشود " کاری ندارند که سابقه طرف چی بوده! قبلا چه بلائی سر یک انسان دیگر اورده که گرفتار شده! همینقدر که بخاطر اعتراض مدنی به زندان افتاده باشی جرمت امنیتی است و اگر پسر پیغمبر باشی باید سختترین مجازاتها را متحمل شوی " از بیماری در زندان رو به قبله بشوی تا انان از ترس ابرو ریزی (نه بخاطر بیماری ) طرف را به بهداری یا بیمارستان بفرستند! نظر رهبر مسلح این است که اسلام رحمانی نیست " اسلام منتقم است" اسلام قاسم الجبارین است" قطع دست راست و پای چپ"قصاص و سنگسار جزو قوانین نورانی اسلام است! روح الله حسینیان خونخوار نبود بلکه صراحت داشت" لاجوردی بسیار مهربان بود" لفظ مستضعف به مردم اشاره ندارد بلکه به طبقه خاصی که اقا میشناسدشان گفته میشود! وقتی به حال و روز امروزمان نگاه میکنیم لازم نیست دنبال دلایل ناامیدی و دلشکستگی و ورشکستگی اکثر مردم باشیم " این عقاید عفن و خجالت اور هر کدام بتنهائی کوهی را داغون میکنند چه رسد به ما که از پوست و استخوانیم!