ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سیل در ۱۳ ولایت افغانستان: شمار جان‌باختگان رو به افزایش است

سیلاب دو روز گذشته در ۱۳ ولایت افغانستان تاکنون جان ۱۵۱ نفر را گرفته و بیش از ۲۰۰ نفر را زخمی کرده است. خسارت‌های مالی زیاد گزارش شده است.

۱۳ ولایت افغانستان گرفتار سیلاب شده‌اند. از دو روز پیش تاکنون بر شمار جان‌باختگان و زخمی‌ها افزوده می‌شود و همچنان احتمال می‌رود که تلفات بیشتر شود. در این میان خسارت‌های زیادی نیز به مردم وارد شده است.

سیل در افغانستان

احمدتمیم عظیمی، سخنگوی وزارت دولت افغانستان در امور رسیدگی به حوادث، پنج‌شنبه ۶ شهریور / ۲۷ اوت در یک نشست خبری در کابل اعلام کرد که سیلاب در دو روز گذشته در ۱۳ ولایت افغانستان جان ۱۵۱ نفر را گرفته و بیش از ۲۰۰ نفر را زخمی کرده است.

کابل، پروان، کاپیسا، میدان‌وردک، پنجشیر، ننگرهار، لوگر، پکیتا، پکتیکا، نورستان، لغمان و خوست از جمله ولایت‌هایی هستند که در دو روز گذشته شاهد جاری‌شدن سیلاب بوده‌اند.

در ولایت پروان بین ۷۵ تا ۱۰۰ نفر، در ولایت کابل ۱۹ نفر، در کاپیسا ۲۰ نفر، در میدان‌وردک هفت نفر، در پنجشیر سه نفر، در ننگرهار دو نفر و در ولایت پکتیا یک نفر جان باخته‌اند و در شش ولایت دیگر سیلاب‌ها تلفات جانی نداشته‌اند.

احمدتمیم عظیمی افزود عملیات نجات آسیب‌دیدگان سیلاب ادامه دارد و ممکن است آمار تلفات افزایش یابد.

کسانی که خانه‌های خود را از دست داده‌اند در مدارس و مراکز آموزشی ساکن شده‌اند.

به‌گفته عظیمی این سیلاب‌ها خسارت‌های زیاد مالی نیز به مردم وارد کرده است. از جمله یک‌هزار و ۵۰۰ خانه‌ مسکونی و یک‌هزار و ۱۵۰ هکتار زمین کشاورزی تخریب، ۶۰۰ رأس دام تلف و ۲۳ دکان تخریب شده است.

عظیمی همچنین اعلام کرد که قرار است به خانواده‌ هر قربانی سیلاب مبلغ ۵۰ هزار افغانی و برای هر زخمی مبلغ ۲۵ هزار افغانی کمک نقدی شود.

افزون بر افغانستان در روزهای اخیر پاکستان نیز گرفتار باران‌های موسمی و سیل شده است. روز گذشته (چهارشنبه) سازمان مدیریت بحران پاکستان از کشته شدن دست‌کم ۹۰ نفر در استان‌های مختلف این کشور خبر داد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.