ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن استعفا داد

آبه که به بیماری «کولیت زخمی» - اجابت مزاج مکرر (Ulcerative colitis) مبتلاست در روزهای گذشته چندین بار در بیمارستان تحت درمان قرار گرفته بود.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن (مرسوم در خود ژاپن: آبه شینزو / Abe Shinzō) که در روزهای گذشته چندین بار در بیمارستان بستری شد استعفا داد. حزب حاکم رسماً استعفای او را پذیرفت. آبه که به بیماری «کولیت زخمی» - اجابت مزاج مکرر (Ulcerative colitis) مبتلاست در روزهای گذشته چندین بار در بیمارستان تحت درمان قرار گرفته بود.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن

خبرگزاری رسمی ژاپن اعلام کرد شینزو آبه ۱۷ اوت / ۲۷ مرداد در بیمارستان تحت درمان قرار گرفت و به زودی معلوم شد بیماری او رو به وخامت گذاشته است. پزشکان ظاهراً به او اطلاع داده‌اند که درمان این بیماری ممکن است یک سال به درازا بکشد. استرس روند بیماری «کولیت زخمی» را معمولاً تشدید می‌کند.

آبه از سال ۲۰۰۶ تاکنون نخست‌وزیری ژاپن را به عهده دارد و به این ترتیب یکی از قدیمی‌ترین رهبران سیاسی جهان است. دوران نخست‌وزیری او مصادف بود با بحران اقتصادی ژاپن. آبه تلاش کرد اصلاحات اقتصادی مورد نظر اقتصاددانان را انجام دهد.

علاوه بر این تجدید نظر در سیاست‌های دفاعی ژاپن و رویکرد به نظامی‌گری برای مقابله با تهدید چین در آب‌های دریای ژاپن یکی دیگر از رئوس سیاست‌های آبه بود.

شینزو آبه با دونالد ترامپ هم این اواخر روابط خوبی برقرار کرده بود. او در تلاش بود با تکیه بر این روابط از سطح تنش در خاورمیانه که با خروج ایالات متحده از برجام بالا گرفته بود بکاهد. او ۲۳ خرداد سال گذشته به تهران سفر کرد و با علی خامنه‌ای، رهبر و حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. در همان روز در دریای عمان به دو نفتکش که یکی از آن‌ها به یک شرکت ژاپنی تعلق داشت حمله شد. در آن زمان وزارت دفاع آمریکا با انتشار ویدیویی ادعا کرد که سپاه پاسداران مسئول حمله به دو نفتکش در دریای عمان است. خدمه نفتکش اما گفته بودند یک شی پرنده به نفتکش حمله کرده بود. حقیقت هرگز معلوم نشد و سفر آبه به تهران به ثمر نرسید.

۸۰ درصد از نفت مورد نیاز ژاپن از تنگه هرمز عبور می‌کند. تحت فشار آمریکا آبه ناگزیر شد در ائتلاف دریایی مورد نظر آمریکا در تنگه هرمز شرکت کند.

مقابله با پیامدهای انفجار هسته‌ای نیروگاه فوکوشیما نیز یکی از چالش‌های دوران نخست‌وزیری آبه بود.

آبه امید داشت که با برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ در ژاپن به اقتصاد خود رونق دهد اما با همه‌گیری ویروس کرونا در جهان بازی‌های المپیک لغو شدند.

استعفای آبه در ژاپن بسیار پربازتاب بوده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.