ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«نیروی انتظامی برای نابودکردن چند بوته ماری جوانا، ارتفاعات جنوب غرب شیراز را به آتش کشاند»

به گفته یک خبرنگار و فعال حوزه محیط‌زیست، بالگردهای نیروهای انتظامی برای «نابودکردن چند بوته ماری جوانا» در مراتع و جنگل‌های ارتفاعات گنجو در نزدیکی منطقه کوهمره سرخی شیراز آتش‌سوزی به راه انداختند.

مراتع و جنگل‌های ارتفاعات جنوب غرب شیراز به دلیل سهل‌انگاری نیروی انتظامی دچار آتش‌سوزی شدند. این آتش‌سوزی خسارت زیادی به بار آورد.

جواد حیدریان،‌ خبرنگار و فعال حوزه محیط‌زیست در توئیتی نوشت که بالگردهای نیروهای انتظامی برای «نابودکردن چند بوته ماری جوانا» در مراتع و جنگل‌های ارتفاعات گنجو در نزدیکی منطقه کوهمره سرخی شیراز آتش روشن کرده بودند و با خاموش‌ نکردن آن،‌ «آتش‌سوزی وسیع منابع طبیعی» رخ داد.

به نوشته حیدریان،‌ آتش مهار شده اما خسارت زیادی را به بار آورده است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

این خبرنگار محیط زیست ویدئوهایی نیز از سخنان انتقادآمیز دو نیروی داوطلب برای اطفای حریق، از جمله بهمن ایزدی پژوهشگر بیابان لوت و مدیر کانون سبز فارس منتشر کرده است.

نیروی داوطلب مسنی در یک ویدئو از عدم حضور نیروهای مسئول در کنار نیروهای داوطلب و عدم وجود تدارکات برای نیروهای داوطلب انتقاد می‌کند.

بهمن ایزدی نیز با انتقاد از مسئولان در این ویدئو می‌گوید:

«فردا روز بچه‌های ما و بچه‌زاده‌های ما به ریش همه ما می‌خندند... می‌گویند چه آدم‌های نابخردی بودند این‌ها، این‌ها چه‌طور مدیریت کردند زیست‌بوم را، کی بودند این‌ها، به اندازه یک بچه ۱۰ ساله با فهم، شعور مسئولیتی در وجودشان نبوده...»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

چند روز پیش ارتفاعات جنوب شیراز دچار حریقی گسترده شد. آتش ۲۸ مرداد ارتفاعات شاپور جان و پیربنو (حسین آباد) را در بر گرفت و چند روز ادامه یافت. حریق آن قدر شدید بود که شعله‌هایش از آپارتمان‌های شهر شیراز دیده می‌شد.

سه هفته پیش از آن، سوم مرداد نیز آتش‌سوزی دیگری منابع طبیعی ارتفاعات دراک شیراز را تخریب کرد. این آتش‌سوزی نیز عمدی بود.

یک ماه و نیم پیش سرهنگ علی عباس‌نژاد، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ایران اعلام کرد که از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰۰ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور رخ داده و مساحت درگیر آتش‌سوزی‌های اخیر نیز ۱۲هزار و ۵۰۰ هکتار بوده است.

از آن زمان تا کنون آتش‌سوزی‌های بیشتری در مراتع و منابع طبیعی ایران رخ داده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    اگه دست روی دست بزاریم و فقط نظاره گر بلاهتهای جمهوری اسلامی باشیم بهتون قول میدم از ایران چیزی باقی نخواهد موند و همه ما باید دست خانواده هامون و بگیریم و آواره عراق و افغانستان و ترکیه بشیم . وقتی الان برای نجات کشورمون نجنگیم قطعا فردا باید رنج آوارگی و بعد هم خودکشی و به جونمون بخریم

  • مرتضی

    اینها آتش جهل رژیم جمهوری اسلامی است که از چاه امام زمان به بیرون شعله می‌کشد. این زبانه‌های آتش یک روز به مراتع می‌زند، روز دیگر به هواپیمای مسافربری، در سویی دیگر دریای مازندران را از دست می دهد، و از گوشه‌ای دیگر لحاف ملا از روی قرارداد 25 ساله با چین کنار می‌رود. و خلاصه زبانه‌های جهل و خرافات و دیو و دد پروری این پیروان امام چاه پایانی ندارد. کار به جایی رسیده که برای مراتع و جنگلها دیگر ناراحت نیستیم، از بس که جوانانمان گرفتار این دژخیمان پلید هستند. باید آب را بروی این چاه متعفن باز کنیم تا شعله‎‌های آتش و تعفن را در خود غرق کند. این تنها راه ما ایرانیان خسته از جهل و تعصب و دیکتاتوری و پیروان چاه پرست است.