ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت ۱۰۲ هزار تن اقلام مواد خوراکی میان هیات‌های مذهبی توزیع می‌کند

در حالیکه به دلیل کمبود قیمت برخی اقلام کالایی از جمله برنج و مرغ تا سه برابر افزایش یافته دولت ۱۰۲ هزار تن مواد غذایی میان هیئت‌های مذهبی توزیع می‌کند.

در شرایطی که قیمت برنج، گوشت مرغ و شکر در بازار مصرف افزایش یافته است، دولت ۳۰ هزار تن برنج، ۱۰ هزار تن گوشت مرغ و ۲ هزار تن گوشت قرمز میان هیات‌های مذهبی توزیع می‌کند.

با وجود کمبود و افزایش قیمت مواد غذایی دولت در نظر دارد بیش از یک صد هزار تن «اقلام کالایی» میان هیئت‌های مذهبی توزیع کند.

محمدرضا کاظمی، دبیر ستاد تنظیم بازار ایران شنبه هشتم شهریور از ابلاغ بخشنامه مرتبط برای تامین اقلام کالایی مورد نیاز هیات‌های مذهبی سراسر کشور به شرکت‌های بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام و سازمان‌های صمت استانی خبر داد.

به گفته او هر یک از هیات‌های مذهبی پس از تایید سازمان تبلیغات اسلامی می‌توانند «سهمیه اقلام کالایی» خود را دریافت کنند.

براساس اعلام معاون بازرگانی وزیر صمت، دولت در مجموع ۳۰ هزار تن برنج، ۳۰هزار تن روغن، ۳۰ هزار تن شکر، ۱۰ هزار تن گوشت مرغ و ۲ هزار تن گوشت قرمز برای هیئت‌های مذهبی تامین می‌کند.

کاظمی در باره قیمت تعین شده برای این اقلام کالایی چیزی نگفت و تنها مدعی شد که «هدف از اجرای این طرح کمک به نیازمندان است،»

وزارت صمت در شرایطی ۱۰۲ هزار تن مواد غذایی به هیات‌های مذهبی  تخصیص می‌دهد که قیمت برخی اقلام کالایی از جمله برنج، گوشت مرغ و گوشت قرمز در ماه‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

اختلاف بانک مرکزی و تجار برنج موجب کاهش واردات برنج و افزایش تا سه برابر قیمت برنج خارجی در بازار مصرف شده است. به گونه‌ای که برخی از تجار و مقام‌های دولتی درباره احتمال حذف برنج از سفره اقشار کم‌درآمد هشدار داده‌اند. قیمت یک کیلو برنج خارجی با کیفیت پایین در بازار بیش از ۲۰ هزار تومان گزارش شده است.

مرکز آمار ایران نرخ تورم ماهیانه گروه کالایی گوشت قرمز و ماکیان در مرداد امسال را ۱۰,۴ درصد اعلام کرد. این شاخص برای گروه کالایی قند و شکر ۳۶ درصد برآورد شده است. در بازار مصرف اما قیمت هر یک کیلو گرم گوشت مرغ  ۱۹ تا ۲۰ هزار تومان گزارش می‌شود که بیانگر افزایش تا دو برابری قیمت این کالا از آغاز سال جاری است. قیمت یک کیلوگرم گوشت قرمز هم ۹۵ هزار تا ۱۲۵ هزار تومان اعلام شده است.

افزایش قیمت مواد غذایی که از سال ۱۳۹۷ آغاز و سال گذشته شتاب بیشتری شد سفره خانوار را کوچک‌تر و مصرف خانوار را کاهش داده است. دولت  وعده کرده است که با توزیع بسته‌های کالایی کاهش قدرت خرید خانوار را جبران کند. اجرای این برنامه اما بنا به دلایل اعلام نشده به تاخیر افتاده یا متوقف شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    صاحبان دام داری ها برای خوارک دام هایشان ودرحقیقت حفظ وافزایش ثروت شان گاه گاهی درمطبوعات از تهیه مقادیر های انچانی علوفه و یونچه وذرت و غیره برای دام هایشان خبر میدهند که بله این قدرهزینه کردیم و نتیجه اش ان شد ودام های محترم وعزیزامان برایم سودساز بوده اند .. درحقیقت محض سالهای سال که همچون 102 هزارتن اقلام خوراکی وبله بمراتب بیشتر آزان وانهم بدفعات نجومی برای سوریه ولبنان وشرکا< ارسال شده ومیشود و نه فقط برای دوران عزاداری بلکه برای رگذاران زندگی عجم زاده گان و عجمان !دراین چهل ساله وضمیمه آنهم میلیاردها دلار وساخت وساز مدرن درلبنان ؤزیم فاشیستی عجم زاده گان وعجم تباران آخوندها وضدایرانی بدرستی واقف است که وجهه حکومت داری و مافیای اسلام وارانه اش درمیان اکثریت غیروابسته گان و برده تباران اسلامی ازدست داده است چه کند که علاوه بر نمایش اقتدار نمائی اش برپایه زوراسلحه و ضرب وشتم وکشتارواعدام است به تبلیغاتی هم رو آورد که بله ما برای دام هایمان 102 تن مواد خوراکی اختصاص دادیم واینقدر هم ظالم وستم گر که دشمان بما می گویند نیستیم ...

  • ****

    این اپراتورهاشم مداوم در حال جاسوسی ببینن کی کجا چی مینویسه اینم حریم شخصی کاربر هست غیر از الباقی چیزهاش امار جان باختگان کرونا در ایران تا امروز اختمالن بالای ۱ میلیون نفر هست منتها افرادی میخواهد که بین مردم باشن و نه اقلیت فاسد و حالا که سانسور میکنید منحرف جنسی و متجاوز جنسی وهرزهای به اسم خامنه ای و روحانی الباقی ارازل و اوباششون

  • ***

    باید یکی به این دولت دقل و شارلاتان روحانی بگه پولشا از کجا میاورد انگار یادش رفته پولشا از حلقوم مردم بی بضاعت کشیده بیرون این دینه این ج.ا داره واقعن این اسمش دینه خجالت نمیکشه تا جایی که من دیدم این حکومت برای اینکه از زیر بار کمک به بیماران کرونایی در بره و امارشا به طور تصنعی بیاره پایین دست میبره داخل گواهی فوت و هزار کار دیگه میکنه از وقاحت این حکومت بی لیاقت ادم واقعن نمبدون چی بگه بعدن نحوه مهندسی امار ویروس کرونا را با مستندات قوی میام در همین سایت مینویسم به این اخوند شارلاتان روحانی هم بگید این دین نیست ج.ا داره اسباب دستشه برای اهدافش یک ذره این ج.ا دین نداشته و ندارد