ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کانادا و بریتانیا خواستار تحقیقات «جامع، شفاف و مستقل» ایران درباره پرواز ۷۵۲ اوکراین شدند

کانادا و بریتانیا همچنین خواستار تحقیق ایران درباره پرداخت غرامت به قربانیان و کشورهای خسارت‌دیده شدند

وزیران خارجه کانادا و بریتانیا اعلام کردند ایران باید مطابق با استانداردهای بین‌المللی تحقیقاتی «کامل، شفاف و مستقل» را درباره ساقط شدن هواپیمای اوکراینی انجام دهد و مسئله پرداخت غرامت به قربانیان و کشورهای خسارت‌دیده را نیز در این تحقیقات لحاظ کند.

هواپیمای اوکراینی

وبسایت وزارت امور خارجه کانادا با انتشار گزارشی از دیدار روز جمعه ۲۸ اوت/ ۷ شهریور فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر امور خارجه این کشور و دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا، اعلام کرد کانادا و بریتانیا خواستار تحقیقات بیشتر جمهوری اسلامی درباره ساقط شدن هواپیمای اوکراینی در ایران شده‌اند.

شامپاین و راب با تاکید بر بر تعهدشان نسبت به «اطمینان حاصل کردن از پاسخ‌گویی به خانواده قربانیان پرواز ۷۵۲هواپیمایی بین المللی اوکراین و برقراری عدالت برای آن‌ها»، اعلام کرده‌اند: ایران باید تحقیقاتی «کامل، شفاف و مستقل» را مطابق با استانداردهای بین‌المللی و از جمله درباره مسئله پرداخت غرامت به قربانیان و کشورهای خسارت‌دیده، انجام دهد.

هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین، بامداد چهارشنبه ۱۸ دی ۹۸ پس از برخاستن از فرودگاه بین‌المللی خمینی تهران به مقصد کی‌یف، با دو موشک سامانه پدافند هوایی سپاه پاسداران منفجر شد. در این حادثه  ۱۷۶ سرنشین این هواپیما کشته شدند. دست‌کم ۱۳۹ نفر از مسافران هواپیما ایرانی و ۵۷ نفر از آنها ایرانی-کانادایی بودند. مقامات جمهوری اسلامی پس از سه روز کتمان حقیقت، سرانجام به شلیک موشک پدافندی سپاه پاسداران به این هواپیما به دلیل «خطای انسانی» اعتراف کردند.

سازمان هواپیمایی ایران پیش‌تر گزارش بازخوانی جعبه‌ سیاه هواپیمای اوکراینی را منتشر و اعلام کرد ثبت اطلاعات ۱۹ ثانیه پس از اصابت موشک اول متوقف شده و اطلاعاتی از وضعیت مسافران ضبط نشده است. رئیس اداره امنیت حمل‌ و نقل دولت کانادا نیز در واکنش به گزارش ایران گفته بود: «همچنان در مسیر این تحقیقات راهی طولانی در پیش است و پرسش‌های کلیدی زیادی وجود دارد که لازم است به آنها پاسخ داده شود.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.