ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عراقچی برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام وارد وین شد

علاوه براین، قرار است معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در این سفر با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و وزیر امور خارجه اتریش نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران بامداد دوشنبه ۱۰ شهریور وارد وین شد.

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران بامداد دوشنبه ۱۰ شهریور وارد وین شد. (عکس: ایرنا)

نشست کمیسیون مشترک برجام سه‌شنبه ۱۱ شهریور در وین با حضور هیأت‌های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و بریتانیا) و هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.

کاظم غریب‌آبادی، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با ایرنا گفت:

«آقای عراقچی امروز دوشنبه، با برخی رؤسای هیأت‌های شرکت‌کننده در نشست، دیدارهای دوجانبه خواهد داشت. همچنین، در این روز نشست‌های کارشناسی اعضای برجام نیز برگزار خواهد شد.»

به گفته غریب‌آبادی علاوه براین، قرار است معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در این سفر با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و وزیر امور خارجه اتریش نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته وارد تهران شد و با محمد جواد ظریف و حسن روحانی، وزیر امور خارجه و رئیس جمهوری اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. در پایان این سفر آژانس و ایران در بیانیه مشترکی اعلام کردند که جمهوری اسلامی ایران به بازرسان آژانس اجازه می‌دهد از دو مکان هسته‌ای مورد نظر آژانس بازرسی کنند. به گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران این دو مکان در حوالی تهران و در شهرضای اصفهان قرار دارند. تاریخ دسترسی بازرسان آژانس به این دو مکان اما در این بیانیه مشخص نشده بود.

نشست قبلی کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی ایران و گروه ۱+۴ اسفند ۱۳۹۸ در وین برگزار شد. در آن نشست اعضا از کاهش تعهدات هسته‌ای ایران در توافق هسته‌ای براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی و در واکنش به خروج آمریکا از برجام ابراز نگرانی کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کرامت سلیمی

    از این نشستها و کمیسیونها هیچ دست اوردی برای کشور حاصل نمی شود. و فقط وقت و انرژی ملتها را تلف می کنند و عده ای هم کاسبان چنین موضوعاتی هستند و دوست دارند این موضوعات کش بیاید. اصل موضوع زیر سوال است. کشور به اصطلاح ابرقدرت بلامنازع هسته ای جهان و فاتح جنگ جهانی دوم  و دارنده بزرگترین زرادخانه سلاحهای متعارف و همینطور سلاحهای مثلا" هسته ای و همچنین کشوری که حدود 7000 پایگاه نظامی در سراسر جهان دارد ، درگیر یک بازی مسخره به نام برجام با یک کشور جهان سومیست.