ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترور يکی از علمای اهل سنت در زاهدان

تاکنون هيچ گروهی مسئوليت ترور مولوی عبدالله براهوتی را به عهده نگرفته است. اما گروهی که خود را “جبهه همبستگی ملی اهل سنت ايران” معرفی کرده‌، جمهوری اسلامی را مسئول اين ترور دانسته است.

مولوی عبدالله براهويی امام جمعه يکی از مسجدهای زاهدان روز جمعه ۱۳ بهمن‌ماه، توسط افراد ناشناس ترور شد.

به گزارش پايگاه خبری سنی‌آنلاين، افراد مسلح که سوار بر خودروی سواری بودند، خودروی اين فعال مذهبی را در مسير نماز جماعت مورد تيراندازی قرار داده‌اند.

طبق گزارش اين پايگاه خبری مربوط به اهل سنت، مولوی عبدالله براهوتی امامت يکی از مساجد اهل سنت واقع در خيابان بدر زاهدان را به‌عهده داشته و در چند مکتب اهل سنت اين شهر، مشغول آموزش احکام دينی بوده است.

تاکنون هيچ گروهی مسئوليت ترور مولوی عبدالله براهوتی را به عهده نگرفته است.

اما گروهی که خود را "جبهه همبستگی ملی اهل سنت ايران" معرفی کرده‌، جمهوری اسلامی را مسئول اين ترور دانسته است.

در آخرين روزهای سال ۱۳۹۰ مصطفی جنگی زهی، امام جمعه شهرستان راسک در مسير چابهار - سرباز مورد سوء قصد قرار گرفت و کشته شد

مولانا عبدالحميد امام جمعه اهل سنت زاهدان، ترور اين فعال مذهبی را "ناجوانمردانه" خوانده و از مسئولان قضايی و امنيتی کشور خواسته است اين موضوع را هرچه سريع‌تر پيگيری کنند و عاملان اين اقدارم را شناسايی و دستگير کنند.

ترور مولوی عبدالله براهوتی دومين ترور امامان جماعت در استان سيستان و بلوچستان در طول ماه‌‌های گذشته محسوب می‌شود.

در آخرين روزهای سال ۱۳۹۰ مصطفی جنگی زهی، امام جمعه شهرستان راسک در مسير چابهار - سرباز مورد سوء قصد قرار گرفت و کشته شد.

به دنبال ترور امام جمعه راسک نزديک به ۱۵ تن از سوی نيروهای امنيتی بازداشت شدند. روابط عمومی وزارت اطلاعات در بيانيه‌ای گفته بود، "سازمان منافقين"، "گرايش‌های انحرافی متصل به وهابيت" تحت حمايت آمريکا، انگليس و اسرائيل در ترور مصطفی جنگی زهی نقش داشته‌اند.

در سال‌های گذشته جمهوری اسلامی بيشتر ترورها در مناطق بلوچ‌نشين ايران را به گروه جندالله نسبت داده است.

جندالله يا "جنبش مقاومت مردمی ايران"، گروه شبه‌نظامی سنی‌مذهب بلوچ است که با جمهوری اسلامی ايران به مبارزه مسلحانه می‌پردازد و در طول سال‌های گذشته در اين استان چندين عمليات بمب‌گذاری و گروگان‌گيری انجام داده‌ است.

جندالله خود را مدافع حقوق ملی و مذهبی مردم بلوچ و اهل سنت در استان سيستان و بلوچستان اعلام کرده و می‌گويد قصد جدايی‌ از ايران را ندارد.

رهبر اين گروه، عبدالمالک ريگی بود که در اسفند ۱۳۸۸ توسط وزارت اطلاعات ايران دستگير شد و روز ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ به دار آويخته شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.