ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فعالان محیط زیست مسیر منتهی به پارلمان بریتانیا را مسدود کردند

فعالان شبکه زیست‌محیطی معترض می‌گویند مسدودکردن مسیر منتهی به پارلمان بریتانیا پیامی به بوریس جانسون است. آنها خواهان اقدام فوری در قبال تغییرات اقلیمی‌اند.

فعالان محیط زیست در لندن مسیر منتهی به پارلمان بریتانیا را مسدود کردند. آنها در دومین روز اعتراض خود، خواهان اقدام فوری دولت بریتانیا برای مقابله با تغییرات اقلیمی هستند.

یک فعال معترض شورش نابودی در برابر وزارت محیط زیست بریتانیا، چهارشنبه ۱۲ شهریور / ۲ سپتامبر ــ عکس: توئیتر شورش نابودی بریتانیا، @XRebellionUK

فعالان شبکه «شورش نابودی» سه‌شنبه ۱ سپتامبر در برابر پارلمان بریتانیا دست به اعتراض زدند. مضمون حرکت‌های این شبکه اعتراض علیه برنامه‌ها و بی‌برنامگی‌های نابود کننده محیط زیست است.

آنها چهارشنبه ۲ سپتامبر نیز با مسدودکردن مسیر منتهی به پارلمان و نیز اعتراض در برابر ساختمان وزارت محیط زیست و غذا به تجمع‌شان ادامه دادند.

شبکه «شورش نابودی» لندن در توئیتر خود مسدودکردن مسیر پارلمان را پیامی به بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا توصیف کرده و خطاب به او نوشته: «آینده ما را بگیر و ما مسیر تو را خواهیم گرفت.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

روی پلاکاردهای در دست معترضان شعارهایی از این قبیل دیده می‌شد: «هوای پاکیزه، نه هوای داغ».

بسیاری از معترضان نیز زیر کفن‌های سفید در فضای سبز روبروی پارلمان دراز کشیدند تا به مرگ‌و‌میرهای ناشی از بحران اقلیمی اشاره کنند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

 پلیس لندن شماری از معترضان را دیروز و امروز بازداشت کرد.

ویدئوی زیر بازداشت یک پیرمرد ۹۲ ساله به دست پلیس را نشان می‌دهد که به گفته حساب توئیتری «شورش نابودی»، برای آینده ۴۵ نوه خود دست به اعتراض زده است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

رهبران جهان ۲۰۱۵ در پاریس با امضای توافقی اقلیمی متعهد شدند که افزایش دمای هوای سیاره نسبت به دوران پیشاصنعتی را «تا حد خوبی زیر دو درجه سلسیوس» نگه دارند.

کارشناسان و فعالان محیط زیست و متخصصان پنل اقلیمی سازمان ملل نسبت به نابسنده‌بودن توافق پاریس هشدار داده‌اند و می‌گویند که افزایش دمایی بیش از ۱,۵ درجه تمام تأثیرات ویرانگر تغییرات اقلیمی را به همراه خواهد آورد.

با وجود این، بسیاری از دولت‌ها حتی نسبت به تعهدات توافق پاریس بی‌توجه‌اند و ایالات متحده نیز خروج از این توافق را اعلام کرده است. ۱۰ کشور دیگر از جمله ایران و عراق و ترکیه نیز توافق پاریس را رسماً تصویب نکرده اند.

بیست و ششمین کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل که قرار بود سال جاری در گلاسکو اسکاتلند، بریتانیا برگزار شود، به دلیل بحران کرونا به سال دیگر موکول شد.

نمایندگان پارلمان اروپا نوامبر / آذر گذشته اعلام «وضعیت اضطراری اقلیمی» کردند. اعلام وضعیت اضطراری اقلیمی یکی از خواسته‌های سازمان ملل، نهادهای دانشگاهی و علمی و فعالان محیط زیست در راستای مقابله با تغییرات اقلیمی بود.

۱۱ هزار دانشمند از سرتاسر جهان ۱۵ آبان گذشته در مقاله‌ای در مجله «علوم زیستی» (بیوساینس) هشدار دادند که «سیاره زمین در حال مواجهه با یک وضعیت اضطراری اقلیمی است» و خواهان مقابله موثر با گرمایش زمین شدند.

همچنین تا کنون پارلمان کشورهای بریتانیا و ایرلند و نیز ۶۵۰ شهرداری و فرمانداری محلی در سرتاسر جهان از جمله در پاریس و نیویورک وضعیت اضطراری اقلیمی اعلام کرده اند. اما این ابتکارعمل‌ها نمادین است و ضمانت اجرایی ندارد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سامان

    مسدود کردند یا بستند؟ خواهشمندیم مانند صدا و سیما حرف نزنید.