ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ: مسمومیت ناوالنی به آمریکا اثبات نشده

ترامپ گفت که ایالات متحده باید بیماری سیاستمدار روسیه را بررسی کند اما واشنگتن هنوز هیچ مدرکی دال بر مسمومیت ندیده است.

دونالد ترامپ گفته است ایالات متحده باید «خیلی جدی» مسمومیت مشکوک الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه را بررسی کند اما واشنگتن هنوز هیچ مدرکی مبنی بر مسمومیت او ندیده است.

تصویر آلکسی ناوالنی بعد از حمله به او و در حالی که صورتش به رنگ سبز آغشته شده/ عکس از Evgeny Feldman/ wikipedia

رئیس‌جمهوری آمریکا در یک کنفرانس خبری از محکوم کردن روسیه بابت مسمومیت الکسی ناوالنی سر باز زد.

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، ترامپ گفت:

«خیلی دردناک است. وحشتناک است. نباید اتفاق بیفتد. ما هنوز مدرکی نداریم اما من بررسی می‌کنم.»

او کمی بعد به خبرنگاران نصحیت کرد که روی چین تمرکز کنند نه روسیه.

موضع وزارت امور خارجه آمریکا از ترامپ قوی‌تر بود. این وزارت‌خانه روز جمعه نگرانی عمیق خود را نسبت به این یافته که ناوالنی مسموم شده ابراز کرد.

استیون بیگن، قائم مقام وزیر امور خارجه آمریکا صبح جمعه در نشستی در واشنگتن به آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه گفت که استفاده مسکو از سلاح شیمیایی به وضوح نقض واضح تعهدات این کشور نسبت به کنوانسیون بین‌المللی منع جنگ‌افزارهای شیمیایی است.

آلمان که اکنون میزبان ناوالنی ۴۴ ساله است اعلام کرده که این چهره اپوزیسیون روسیه با نوویچوک، یک عامل عصبی میراث شوروی مسموم شده و خواهان دستگیری و محاکمه عاملان این اقدام شد.

برلین یافته‌های خود در این پرونده را به ناتو گزارش داده و ینس استولتنبرگ، دبیرکل پیمان نظامی ناتو گفت که مدرک دال بر استفاده از نوویچک جای هیچ شکی باقی نمی‌گذارد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز از مسکو خواست که با تحقیقات بین‌المللی در خصوص مسمومیت ناوالنی همکاری کند و گفت که اتحادیه اروپا گزینه تحریم روسیه را رد نمی‌کند.

روسیه تحقیقات جنایی را آغاز نکرده و گفته که هیچ مدرکی مبنی بر وقوع یک جنایت وجود ندارد.

ناوالنی که با عنوان یکی از سرسخت‌ترین منتقدان پوتین شناخته می‌شود حدود دو هفته پیش (۲۰ اوت) در راه سفر از مسکو به شهر تومسک در سیبری احساس ناخوشی کرد.

طرفدارانش معتقد بودند که چای او به سم آغشته بوده است و کرملین عامل بیماری این سیاستمدار و تأخیر در انتقال او به برلین است.

پزشکان روسی در بیمارستانی در اومسک که میزبان ناوالنی بود گفتند که هیچ مدرکی دال بر مسمومیت وجود ندارد. کرملین نیز اعلام کرد که هیچ ممانعتی برای انتقال ناوالنی وجود نداشته است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.