ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقال نوید افکاری به بند ویژه اعدامیان در زندان شیراز

با وجود درخواست هزاران نفر

با وجود درخواست هزاران نفر از مدافعان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و شخصیت‌های سیاسی بین‌المللی برای آزادی برادران افکاری و توقف حکم اعدام نوید افکاری، برخی منابع در ایران از فشار بیشتر بر این زندانیان سیاسی توسط نهادهای امنیتی و مراجع قضایی خبر می‌دهند. طبق آخرین خبرها، این برادران زندانی اکنون به بندهای مختلفی منتقل شده‌اند.

یک منبع نزدیک به خانواده افکاری با تایید خبر انتقال نوید، وحید و حبیب افکاری گفته است کسی از محل نگهداری نوید افکاری اطلاع ندارد

ماهرخ غلامحسین پور، نویسنده و روزنامه‌نگار با اعلام خبر انتقال نوید افکاری به بند ویژه محکومین به اعدام موسوم به «بند عبرت» در زندان عادل آباد شیراز، نوشته است که در حال حاضر ارتباط این زندانی سیاسی با بیرون از زندان به‌کلی قطع شده است.

این روزنامه‌نگار همچنین از انتقال وحید و حبیب افکاری، به بند‌ تنبیه زندان عادل آباد معروف به «بند ارشاد» خبر داده است. 

او در توئیتر خود نوشته: «نوید افکاری را به بند عبرت عادل آباد منتقل کردند. بندی که دسترسی به بیرون و تلفن ندارد و جای نگهداری اعدامی هاست. وحید و حبیب را هم به بند ارشاد یا بند تنبیه مجرمان عادل آبادمنتقل کرده‌اند. تلفن زندان قطع شده و تماس‌های تلفنی ضروری از زندان فقط در حد ۲۰ ثانیه ممکن است. #نوید افکاری»

یک منبع نزدیک به خانواده افکاری با تایید خبر انتقال نوید، وحید و حبیب افکاری گفته است کسی از محل نگهداری نوید افکاری اطلاع ندارد. وحید و حبیب افکاری را هم با ضرب و شتم احتمالا به بند ارشاد منتقل کرده‌اند.

مهدی محمودیان، عضو حزب اتحاد ملی و روزنامه‌نگار هم با انتشار یک توئیت در حساب کاربری خود در توئیتر از ممنوع الملاقات شدن حبیب افکاری و انتقال این زندانی سیاسی محبوس در زندان عادل آباد شیراز به «مکانی نامعلوم» خبر داده است.

برپایه اعلام محمودیان، نوید افکاری از پنج‌شنبه ۱۳ شهریور، ساعت ۹ شب، توسط مسئولان زندان از بند عمومی زندان عادل آباد خارج و به مکانی نامعلوم منتقل شده بود.

او در توئیتر خود درباره پیگیری خانواده و وکلای برادران افکاری برای کسب اطلاع از وضعیت آنها، نوشته: «پیگیری‌های خانواده از مسئولین زندان تا این ساعت یعنی۱۳: ۳۰ دقیقه [روز شنبه ۱۵ خرداد] بی نتیجه مانده است. پیگیری وکلای این سه برادر نیز تا این ساعت نتیجه‌ای نداشته است.»

طبق اسناد و معاهدات بین المللی، قطع ارتباط زندانی با دنیای خارج از زندان، از مصادیق بارز نقض حقوق بشر و شکنجه روانی محسوب می‌شود.

نوید، وحید و حبیب افکاری سنگری به اتهام محاربه، قتل یک مأمور امنیتی که خبرگزاری میزان او را حسن ترکمان، کارمند [حراست] سازمان آب منطقه‌ای شیراز معرفی کرده و همچنین شرکت در اعتراضات مرداد ۹۷ در شیراز، به اعدام و حبس‌های طولانی‌مدت محکوم شده‌اند.

نوید و وحید افکاری در شهریور ماه ۹۷ سال توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند و در حال حاضر در زندان شیراز به‌ سر می‌برند. حبیب افکاری هم از آذر ماه ۹۷ در بازداشت و زندانی است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع حقوق بشری، نوید افکاری، کشتی‌گیر ۲۷ ساله، به دو بار اعدام محکوم شده و با رد درخواست اعاده دادرسی حکم دادگاه کیفری، در معرض خطر اعدام است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.