ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی سازمان انرژی اتمی از «شناسایی عوامل خرابکاری» در نطنز خبر داد

بهروز کمالوندی گفت نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی «عوامل حادثه خرابکاری در نطنز را کشف کردند» اما از اعلام جزئیات خودداری کرده‌اند و او نمی‌تواند بیشتر از این درباره این مسئله اظهارنظر کند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران از شناسایی عوامل «خرابکاری» در تاسیسات هسته‌ای نطنز، توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی خبر داد. او اما ادعا کرد از جزئیات اطلاعی ندارد و از صحبت بیشتر در این‌ رابطه «معذور» است.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی یکشنبه ۱۶ شهریور اعلام کرد ایران عوامل «خرابکاری» در تاسیسات هسته‌ای نطنز را شناسایی کرده‌ است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی «عوامل حادثه خرابکاری در نطنز را کشف کردند و دلایل، روش و چگونگی این اتفاق را هم می‌دانند و نسبت به این موضوع اشراف دارند» اما از اعلام جزئیات خودداری کرده‌اند و او نمی‌تواند بیشتر از این درباره این مسئله اظهارنظر کند.

بهروز کمالوندی در اظهاراتش ادعای پیشین برخی از مسئولان ایران درباره نقش داشتن بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای را تکرار کرد و گفت:‌

«غیر از بازرسی‌ها ما بارها حملات سایبری داشتیم و آنها را دفع کردیم. تعداد زیادی خرابکاری‌های صنعتی داشتیم و یک نمایشگاه داریم از تعداد زیادی از این مواردی که کشف کردیم. همه این‌ها مواردی نیست که بخواهیم به بازرس ها نسبت بدهیم اما ممکن است بازرس هم عامل باشد».

به گفته او نهادهای امنیتی ایران در حال انجام تحقیقات بیشتر درباره این مسئله‌اند و دراین‌باره اظهارنظر خواهند کرد.

حدود ساعت ۲ بامداد پنج‌شنبه ۱۲ تیر بخشی از تأسیسات روزمینی سایت هسته‌ای نطنز دچار آتش‌سوزی شد. گزاره‌های مختلفی از حمله هوایی به مجتمع نطنز تا انجام عملیات ویژه و خرابکاری صنعتی مطرح شده است. شورای عالی امنیت ملی در بیانیه‌ای گفته بود به دلایل آتش‌سوزی پی برده اما به سبب ملاحظات امنیتی آن دلایل را اعلام نمی‌کند.

سایت هسته‌ای نطنز بخشی از تأسیسات زیرزمینی برنامه هسته‌ای ایران است که به‌منظور غنی‌سازی اورانیوم در نزدیکی نطنز در استان اصفهان ساخته شده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش از برنامه‌های هسته‌ای ایران که هفته گذشته بخش‌هایی از آن به نشریات خارجی از جمله رویترز درز کرد، اعلام کرده بود که ذخایر اورانیوم ایران نزدیک به ۱۰ برابر حد مجاز تعیین شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.