ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وام ودیعه مسکن به ۹۹,۸ درصد از مستاجران مشمول پرداخت نشده است

وزیر راه و شهرسازی شمار مستاجرانی که وام ودیعه مسکن به آنها پرداخت شده است را ۶۷۸ نفر اعلام کرد، رقمی معادل دو دهم درصد متقاضیانی که مشمول این طرح به اصطلاح حمایتی شناخته شده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی ایران گفته که وام ودیعه مسکن تنها  به دو دهم درصد از مستاجرانی که برای دریافت این وام ثبت‌نام کرده بودند، پرداخت شده است.

مستاجران در جستجوی خانه متناسب با درآمدشان.
مستاجران در جستجوی مسکنی متناسب با درآمدشان.

۲ میلیون و ۳۴۰ هزار نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت‌نام کرده‌اند. وزارت راه و شهرسازی اطلاعات ارسالی حدود یک میلیون و ۸۲۰ هزار نفر را «صحیح» و «قابل قبول» می‌داند و به گفته محمود اسلامی، وزیر راه و شهرسازی ۴۲۳ هزار نفر نیز درخواست‌هایشان را تکمیل کرده‌اند.

اسلامی یکشنبه ۱۶ شهریور شمار مستاجرانی که وام ودیعه مسکن به آنها پرداخت شده است را ۶۷۸ نفر اعلام کرد، رقمی معادل دو دهم درصد متقاضیانی که مشمول این طرح به اصطلاح حمایتی شناخته شده‌اند.

به گفته اسلامی از مجموع ثبت‌نام کنندگان برای وام ودیعه مسکن تا به حال ۶۲ هزار و ۱۸ نفر به بانک‌ها معرفی شده‌اند و از این تعداد تنها برای یک هزار و ۶۱۳ نفر «پرونده تشکیل شده است».

وام ودیعه مسکن یکی از برنامه‌های دولت ایران برای آنچه که «کنترل بازار اجاره و مسکن» عنوان می‌شود است که از دوم مرداد امسال به اجرا گذاشته شد. براساس این طرح به خانواد‌ه‌های متاهل و یا سرپرست خانوار بدون سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد که بر اساس نرخ تعیین شده دولت مسکن اجاره کرده باشند، در تهران تا ۵۰ میلیون تومان، در کلانشهرها تا ۳۰ میلیون تومان و در سایر شهرها به نسبت جمعیت تا ۱۵ میلیون تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ۴ شهریور گفته بود که پایش اطلاعات ارسالی متقاضیان نشان می‌دهد که حدود ۷۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار خانوار مشمول دریافت این وام شوند.

بانک مرکزی ایران در تازه‌ترین گزارش خوداعلام کرد: در مردادماه سال جاری نرخ اجاره‌بها در تهران نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۲۷,۴ درصد افزایش یافته است. این آمار در مورد کل مناطق شهری ۳۰,۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

افزایش قیمت مسکن و اجاره بهاء که از آغاز سال جاری شیب تندتری گرفته است، بسیاری از مستاجران را به کوچ اجباری به مناطق ارزان‌تر و حتی خروج از شهر مجبور کرده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.