ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ریزش معدن در هجدک کرمان جان چهار کارگر را گرفت

در ریزش معدن زغال‌سنگ هجدک چهار کارگر کشته شدند، یک کارگر مصدوم. نزدیک به ۱۰ سال قبل سه معدنکار هجدک زیر آوار ماندند و جسدهایشان سه ماه بعد بیرون کشیده شد.

صبح یکشبنه شانزدهم شهریور معدن زغال‌سنگ در هجدک کرمان فرو ریخت. کارگران زیر دیوار محبوس شدند و چهار تن از آن‌ها جان باختند. یک کارگر نیز مصدوم شد.

ریزش معدن زغال سنگ در هجدک کرمان موجب مرگ چهار معدنچی شد.

مالک اژدری، فرماندار راور در استان کرمان ظهر یکشنبه خبر ریزش معدن را تائید کرد و گفت که یکی از کارگران فوت کرده و چهار کارگر در زیر آوار گیر افتاده‌اند.

عبدالله جباری یکی از کارگرانی که در زیر آوار مانده بود، زنده ماند اما تلاش برای نجات جان سه معدن‌چی دیگر ،بدون نتیجه ماند و امدادگران تنها توانستند جسد آنان که خفه شده بودند را از زیر آوار بیرون بکشند.

هویت کارگران فوت شده سید رحیم حسینی، مصطفی گلستانی، امیر رضا دورانی و میثم رامشک اعلام شده است. عبدالله جباری، معدن‌کار دیگری که در این حادثه مجروح شده بود هم به بیمارستان باهنر کرمان منتقل شد.

معدن زغال‌سنگ هجدک کرمان از مجموعه معادن شرکت زغال‌سنگ کرمان متعلق به صندوق بازنشستگی فولاد است که کارگران آن ماه‌های گذشته در اعتراض به زمزمه خصوصی‌سازی، قراردادهای کاری موقت، دستمزد پایین و شرایط کاری سخت برای چند روز پیاپی در کرمان تحصن کردند.

۲۴ آذر ۱۳۸۹ نیز حادثه‌ای مشابه در معدن زغال‌سنگ هجدک رخ داد. در آن حادثه یک کارگر در دم جان باخت و سه تن از کارگران هم در عمق ۶۰۰۰ متری زمین مدفون شدند. جسد کارگران مدفون شده بعد از گذشت بیش از سه ماه واقعه از زیر آوار بیرون کشیده شد.

سال ۱۳۹۶ نیز همزمان با تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری معدن یورت در آزادشهر استان گلستان فرو ریخت و ۴۳ معدنچی جان باختند.
براساس گزارش‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از کارگران ساختمانی بیشترین آمار حوادث کاری منجر به مرگ به معادن و معدنچیان مربوط است. تنها در سال گذشته ۴۵ معدنکار در نقاط مختلف ایران بر اثر حوادث کار کشته شدند.  ظهر جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ هم در یک حادثه در معدنی در استان کرمانشاه دستکم یک معدنکار کشته و شش تن مجروح شدند.

ایران به لحاظ حوادث کار و ایمنی کار در جایگاه «پرخطر» قرار دارد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.