ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر آموزش و پرورش: حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی نیست

به گفته محسن حاجی‌میرزایی نیمی از دانش‌آموزان، آموزش مجازی را به حضور فیزیکی در مدارس ترجیح داده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که دانش‌آموزان می‌توانند یکی از دو روش حضور فیزیکی یا مجازی در کلاس‌های درس را انتخاب کنند. به گفته محسن حاجی‌میرزایی نیمی از دانش‌آموزان، آموزش مجازی را به حضور فیزیکی در مدارس ترجیح داده‌اند.

دانش‌‌آموزان ایرانی می‌توانند خودشان انتخاب کنند که به مدرسه بروند و با در خانه بمانند (عکس: آرشیو)

محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش ایران چهارشنبه ۱۲ شهریور در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره بازگشایی مدارس در آغاز سال تحصیلی جدید گفته بود با آغاز سال تحصیلی «همه دانش‌آموزان باید در محل تحصیل خود حاضر شوند.»

ولی اسماعیلی، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی صبح دوشنبه ۱۷ شهریور با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید خورده است. اسماعیلی نوشته بود:

«مجلس انقلابی برای حفظ جان فرزندان ملت با احدی تعارف ندارد.»

در ایام محرم و هنگام برگزاری کنکور سراسری «مجلس انقلابی» سکوت پیشه کرده بود. ساعتی بعد از اعلام این خبر، وزیر آموزش و پرورش از نظر خود برگشت. محسن حاجی‌میرزایی در مصاحبه با سیمای جمهوری اسلامی گفت:

«دانش آموزان باید یکی از دو روش حضوری یا مجازی را انتخاب کرده و به مدرسه اعلام کنند. دانش‌آموزان با مدارس در تعامل هستند، در این خصوص الزامی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نیست و از روش های مکمل از جمله شبکه اجتماعی دانش‌آموزی (شاد) و مدرسه تلویزیونی برای تحصیل دانش‌آموزان استفاده خواهد شد.»

در بسیاری از مناطق محروم ایران اما دانش‌آموزان از این امکانات بی‌بهره‌اند. وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنانش تاکید کرد:

«از نظر ما اولویت با آموزش حضوری است و توصیه به آموزش حضوری داریم، چون در مدرسه تقویت آموزش ذهنی و روانی دانش‌آموزان نیز صورت می‌گیرد و آموزش بهتر انجام می‌شود.»

در همان حال وزیر آموزش و پرورش یادآوری کرد که بر اساس شیوه‌نامه وزارت بهداشت دانش‌آموزانی که در مدارس حضور فیزیکی دارند می‌بایست ساعت‌های کوتاهی را در مدرسه بمانند و به این ترتیب بخشی از آموزش آن‌ها نیز به شکل غیر حضوری انجام می‌شود.  

وزیر آموزش و پرورش ادعا کرد که تاکنون هیچ دانش‌آموزی به بیماری کووید‌ـ‌۱۹ مبتلا نشده است.

در همان حال سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت از ابتلای دو هزار و ۱۵۲ نفر به کووید‌ـ‌۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. با این حساب، مجموع بیماران کووید‌ـ‌۱۹ در ایران به ۳۸۸ هزار و ۸۱۰ نفر رسید.

استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.