ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمريکا ۳۴ هزار نظامی خود را طی يک سال آينده از افغانستان خارج می‌کند

<p>آمريکا اعلام کرد طبق يک برنامه از پيش تعيين شده تا اوايل سال ۲۰۱۴،&nbsp; ۳۴ هزار نظامی خود را از افغانستان خارج خواهد کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>بارک اوباما، رئيس&zwnj;جمهور آمريکا اين موضوع را در يک سخنرانی سالانه که در واشنگتن داشت، اعلام کرد و گفت خروج اين نيروها هيچ تهديد امنيتی را در پی نخواهد داشت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همزمان وزارت امور خارجه افغانستان نيز با استقبال از اين تصميم آمريکا اعلام کرد که چنين تصميمی در هماهنگی با دولت افغانستان گرفته شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>جانان موسی زی، سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان امروز چهارشنبه ۲۵ بهمن&zwnj;ماه (۱۳ فوريه) در يک نشست خبری در کابل گفت نيروهای امنيتی افغانستان از توانايی کافی برای تأمين امنيت اين کشور و دفاع از آن در برابر حمله&zwnj;های خارجی برخوردار است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی روابط افغانستان و آمريکا را مستحکم توصيف کرد و گفت دو کشور پيش از اين در مورد چارچوب همکاری&zwnj;های دوجانبه طی ۱۰ سال آينده به توافق رسيده بودند.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>برپايه برآورد وزارت دفاع آمريکا، بيش از ۷۵۰ هزار قطعه و تجهيزات نظامی آمريکا که ارزش آن به ۳۶ ميليارد دلار می&zwnj;رسد در افغانستان وجود دارد</p> </blockquote> <p>شمار کنونی نيروهای آمريکايی مستقر در افغانستان به ۶۶ هزار تن می&zwnj;رسد و قرار است مأموريت اين نيروها تا اواخر سال ۲۰۱۴ به پايان برسد و بيشتر آنان اين کشور را ترک کنند.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>آمريکا در حالی از خروج حدود نيمی از نظاميان خود طی يک سال آينده از افغانستان سخن می&zwnj;گويد که چگونگی خروج اين نيروها و هزينه آن به يکی از موضوعات بحث&zwnj;برانگيز و پر چالش در اين کشور تبديل شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>افغانستان به دريای آزاد راه ندارد و بيشتر تدارکات نظاميان خارجی از طريق پاکستان انجام می&zwnj;شود اما پاکستان نيز طی ساليان اخير روابط پر تنشی با آمريکا داشته است و طی سال گذشته برای مدتی راه تدارکاتی اين نيروها را مسدود ساخته بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دو ماه پيش روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که آمريکا در بيش از ۱۰ سال حضور رزمی در افغانستان ۶۰۰ ميليارد دلار خرج کرده است و در نظر دارد برای بيرون کردن نظاميان خود و انتقال تجهيزات آنان تا شش ميليارد دلار هزينه کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در اين گزارش گفته شده بود در حالی که حکومت و کنگره آمريکا بر سر افزايش درآمد و کاهش هزينه&zwnj;های عمومی بحث و گفت&zwnj;وگو می&zwnj;کنند، امکان کاهش هزينه خروج از افغانستان وجود ندارد و بايد اين پول به مصرف برسد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>برپايه برآورد وزارت دفاع آمريکا، بيش از ۷۵۰ هزار قطعه و تجهيزات نظامی آمريکا که ارزش آن به ۳۶ ميليارد دلار می&zwnj;رسد در افغانستان وجود دارد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>حدود ۵۰ هزار وسيله نقليه زرهی و بيش از ۹۰ هزار کانتينر وسايل نظامی شامل اين قطعات و تجهيزات نظامی قرار است از افغانستان خارج گردند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آمريکا طی بيش از يک دهه حضور نظامی در افغانستان، حدود ۱۰۰ هزار نظامی را به اين کشور اعزام کرد که بيشتر آنان در چارچوب آيساف يا نيروهای بين&zwnj;المللی کمک به تأمين امنيت افغانستان، تحت فرمان ناتو بوده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آمادگی برای خروج تدريجی اين نيروها که شامل تفنگداران نيروی دريايی و ارتش می&zwnj;شوند از سال ۲۰۰۹ آغاز شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

آمريکا اعلام کرد طبق يک برنامه از پيش تعيين شده تا اوايل سال ۲۰۱۴،  ۳۴ هزار نظامی خود را از افغانستان خارج خواهد کرد.

بارک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا اين موضوع را در يک سخنرانی سالانه که در واشنگتن داشت، اعلام کرد و گفت خروج اين نيروها هيچ تهديد امنيتی را در پی نخواهد داشت.

همزمان وزارت امور خارجه افغانستان نيز با استقبال از اين تصميم آمريکا اعلام کرد که چنين تصميمی در هماهنگی با دولت افغانستان گرفته شده است.

جانان موسی زی، سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان امروز چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه (۱۳ فوريه) در يک نشست خبری در کابل گفت نيروهای امنيتی افغانستان از توانايی کافی برای تأمين امنيت اين کشور و دفاع از آن در برابر حمله‌های خارجی برخوردار است.

وی روابط افغانستان و آمريکا را مستحکم توصيف کرد و گفت دو کشور پيش از اين در مورد چارچوب همکاری‌های دوجانبه طی ۱۰ سال آينده به توافق رسيده بودند.

برپايه برآورد وزارت دفاع آمريکا، بيش از ۷۵۰ هزار قطعه و تجهيزات نظامی آمريکا که ارزش آن به ۳۶ ميليارد دلار می‌رسد در افغانستان وجود دارد

شمار کنونی نيروهای آمريکايی مستقر در افغانستان به ۶۶ هزار تن می‌رسد و قرار است مأموريت اين نيروها تا اواخر سال ۲۰۱۴ به پايان برسد و بيشتر آنان اين کشور را ترک کنند. 

آمريکا در حالی از خروج حدود نيمی از نظاميان خود طی يک سال آينده از افغانستان سخن می‌گويد که چگونگی خروج اين نيروها و هزينه آن به يکی از موضوعات بحث‌برانگيز و پر چالش در اين کشور تبديل شده است.

افغانستان به دريای آزاد راه ندارد و بيشتر تدارکات نظاميان خارجی از طريق پاکستان انجام می‌شود اما پاکستان نيز طی ساليان اخير روابط پر تنشی با آمريکا داشته است و طی سال گذشته برای مدتی راه تدارکاتی اين نيروها را مسدود ساخته بود.

دو ماه پيش روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که آمريکا در بيش از ۱۰ سال حضور رزمی در افغانستان ۶۰۰ ميليارد دلار خرج کرده است و در نظر دارد برای بيرون کردن نظاميان خود و انتقال تجهيزات آنان تا شش ميليارد دلار هزينه کند.

در اين گزارش گفته شده بود در حالی که حکومت و کنگره آمريکا بر سر افزايش درآمد و کاهش هزينه‌های عمومی بحث و گفت‌وگو می‌کنند، امکان کاهش هزينه خروج از افغانستان وجود ندارد و بايد اين پول به مصرف برسد.

برپايه برآورد وزارت دفاع آمريکا، بيش از ۷۵۰ هزار قطعه و تجهيزات نظامی آمريکا که ارزش آن به ۳۶ ميليارد دلار می‌رسد در افغانستان وجود دارد.

حدود ۵۰ هزار وسيله نقليه زرهی و بيش از ۹۰ هزار کانتينر وسايل نظامی شامل اين قطعات و تجهيزات نظامی قرار است از افغانستان خارج گردند.

آمريکا طی بيش از يک دهه حضور نظامی در افغانستان، حدود ۱۰۰ هزار نظامی را به اين کشور اعزام کرد که بيشتر آنان در چارچوب آيساف يا نيروهای بين‌المللی کمک به تأمين امنيت افغانستان، تحت فرمان ناتو بوده‌اند.

آمادگی برای خروج تدريجی اين نيروها که شامل تفنگداران نيروی دريايی و ارتش می‌شوند از سال ۲۰۰۹ آغاز شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.