ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احضار نازنین زاغری به دادگاه و صدور کیفرخواست جدید علیه او

خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی صبح سه‌شنبه ۱۸ شهریور نازنین زاغری را به همراه «وکیل تعیینی‌» احضار و کیفرخواست پرونده جدیدی را به وی ابلاغ کرده است.

خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی از احضار نازنین زاغری، زندانی سیاسی و شهروند دو تابعیتی ایرانی-بریتانیایی به دادگاه و صدور کیفرخواست جدید علیه او خبر داد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد:  شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی صبح سه‌شنبه ۱۸ شهریور نازنین زاغری را به همراه «وکیل تعیینی‌» احضار و کیفرخواست پرونده جدیدی را به وی ابلاغ کرده است.

این منبع از ابلاغ «اتهامات جدید» به زاغری و وکیل او خبر داده و گفته:‌

«پس از حضور زاغری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی و ابلاغ کیفرخواست پرونده جدید به او، وکیل تعیینی وی ضمن حضور در دادگاه انقلاب در حال مطالعه پرونده جدید وی است».

نازنین زاغری، ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ هنگام خروج از ایران در فرودگاه خمینی تهران، به دست نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و سپس اتهام‌های متعدد از جمله «براندازی نرم» و همکاری با «مؤسسات معاند» به پنج سال زندان محکوم شد.

گاردین یکم مهرماه ۹۸ نوشته بود که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل به خبرنگاران گفته بریتانیا پیشنهاد داده بود که در ازای آزادی نازنین زاغری بدهکاری ۴۰ ساله این کشور به جمهوری اسلامی را خواهد پرداخت اما چون این کار را نکرده، زاغری در زندان مانده است.

بریتانیا اما شنبه ۱۵ شهریور بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی خود را به ایران پذیرفت. براساس گزارش‌ها ایران این پول را در سال ۱۹۷۶ برای خرید صدها تانک چیفتن از بریتانیا پرداخت کرده است، اما پس از انقلاب ۱۳۵۷ بخش عمده‌ای از تانک‌ها تحویل نشده و در نهایت به دولت وقت عراق فروخته شده است.

طبق گزارش گاردین بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا در جواب نامه وکلای نازنین زاغری که خواستار دیدار با او شده بودند، نوشت:

«در پیوند با شرکت آی‌ام‌اس و اختلافات حقوقی (با ایران) بر سر مبلغ (بدهی) واریز نشده، دولت اذعان می‌کند که این بدهی باید پرداخت شود و همچنان در جستجوی هر راه قانونی برای پرداخت آن از راه قانونی است.»

با این‌وجود یک روز بعد (یکشنبه)، جلال ساداتیان سفیر سابق ایران در لندن اعلام کرد ایران حالا مبلغ بیشتری را طلب کرده است. او گفت:

«ایران اکنون خواستار تعیین رقم تورم مقدار پولی است که به لندن واگذار شده و رقم طلب ایران احتمالا مابین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون پوند است».

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مشت قربونعلی

    دولت خبیث انگلیس اگه میخواد یک ساعته زاغری و دهها نفر گروگان دیگه از جمله آمریکایی ها آزاد بشن باید مجتبی خامنه ای رو وقتی برای سرکشی از املاک و ده میلیارد پوندی که در بانکهای انگلیس داره میاد رو بازداشت کنه

  • حقیقتگو

    واقعا" درتعجب وحیرتم آنهم ازامپرلیست انگلیس که با چنان آب وتاب دادن ها قدرت وارانه برعلیه هیتلر پیروز شد وحالا برعلیه حکومت اخوندی به اصطلاح درمانده است وهمزمان هم به اقشارسپاهی وبسیجی ومزدواران وچپاولگران حکومت آخوندی درانگیس اسکان داده است که حتی ازلذت حمایت انگلیس ازآنها و ازادبودنشان مراسم هزداری وسیه زنی بر گذار می کند ...بازهم برای بنده تعجب وحیرت آوراست که چرا انگلیس واتحادیه اروپا حکومت داعش که درحقیقت کپی حکومت اخوندی است را به رسمیت نمی شناسند ولی حکومت اخوندی را عزیزدوردانه وار به رسمیت شناخته ومی شنانسد و حالا هم انگلیس که همچون شیری بوده ومی باشد برای حکومت اخوندی الاغ بینوائی شده است که حکومت آخوندی را شیری تصور می کند که باید طمع شیر آخوندی را با چپارصد میلیون پوند وبا سودش که رقمی بیش از700میلیون پوند می باشد سیر کند وگرنه شیرآخوندی انگلیس را ازهم خواهد درید؟ آیا خانم زاغری قربانی زنده نگاه داشتن حکومت اخوندی با چنین مقادیرنجومی پوندی توسط انگلیس نشده است که بابت داشتن دلیل عذرموجه انگلیس درازادی خانم زاغری باوجود تحریم های مالی امریکا این تحریم را دوربزند...چرا انگلیس تمامی دارائی های عناصرآخوندی و اقازاده ها را بلوکه واقشارشان را اخراج نمی کند؟ واقعا" چرا؟ این چهارصد میلیون پوند حکومت پهلوی براساس درامدش ازراه کولبری کردن درنیاورد بلکه پول های فروش نفت ایران ومتعلق به مردم بوده ومی باشد وانگلیس تحت هیچ شرایطی وبا گروگان گیرنمائی مصلحت آمیزدوجانیه وعمدی نباید به خامنه ای جنیاتگروشرکاء تحویل دهد ...اوباما که بیش از150میلیاردلار روانه گنجینه خامنه ای کرد که خوش خیالانه هم تصور میکرد که تحویل چنین مقادیر نجومی وبرداشتن تحریم ها درب دوستی میان اخوندها وامریکا بازشود نتیجه چه شد ومردم ازاین پولها چه نصیبی داشته اند ؟ باید ایرانی درخارج کشور اطلاع رسانی وبرعلیع اقدام انگلیس بپا خیزند که این چهارصد میلیون پوند متعلق به مردم است و نه اخوندهای جنایتگاروسپاه وقالیباف ها!!!