ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نسرین ستوده، جایزه انجمن قضات آلمان را به معترضان محکوم به اعدام اهدا کرد

روز سه‌شنبه ۱۸ شهریور / ۸ سپتامبر طی مراسمی در برلین، منصوره شجاعی، محقق و فعال حقوق زنان به نمایندگی از نسرین ستوده جایزه حقوق بشر انجمن قضات آلمان را دریافت کرد. باربارا اشتوکینگر و یواخیم لوبلینگ‌هوف، روسای انجمن قضات آلمان، ضمن اعلام این خبر گفتند: «نسرین ستوده با شجاعت و تعهد خستگی‌ناپذیرش به حقوق بشر و قانون، به نماد جنبش حقوق مدنی ایران بدل شده است.» عکس: انجمن قضات آلمان

روز سه‌شنبه ۱۸ شهریور / ۸ سپتامبر طی مراسمی در برلین، منصوره شجاعی، محقق و فعال حقوق زنان به نمایندگی از نسرین ستوده جایزه حقوق بشر انجمن قضات آلمان را دریافت کرد.

انجمن قضات آلمان (DRB) روز چهارشنبه ۱۲ شهریور / ۲ سپتامبر اعلام کرد جایزه حقوق بشر خود را به نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر محبوس در زندان اوین، اعطا خواهد کرد. باربارا اشتوکینگر و یواخیم لوبلینگ‌هوف، روسای انجمن قضات آلمان، ضمن اعلام این خبر گفتند:

«نسرین ستوده با شجاعت و تعهد خستگی‌ناپذیرش به حقوق بشر و قانون، به نماد جنبش حقوق مدنی ایران بدل شده است.»

نسرین ستوده در پیامی که برای انجمن قضات آلمان فرستاده بود، ضمن قدردانی از تلاش‌های آنها برای حمایت از جامعه و فعالان مدنی ایران، اعلام کرد که جایزه‌اش را به زندانیانی که زیر حکم اعدام هستند اهدا خواهد کرد:

«در کمال قدردانی، مایلم از این فرصت کوتاه بهره ببرم و توجه بین‌المللی را به معترضان زندانی محکوم به اعدام جلب کنم. بنابراین، من جایزه خود را به چهار زندانی که با اعدام روبرو هستند، امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی، محمد رجبی و نوید افکاری اهدا می کنم. با این کار امیدوارم افکار عمومی بین المللی علیه چنین خشونت‌های قضایی در ایران فشار آورده و به لغو این احکام کمک کنند.»

[sliderpro id="1078"]

منصوره شجاعی در سخنرانی خود هنگام دریافت جایزه به نیابت از نسرین ستوده، داشتن نقش یک کنشگر و وکیل برای زنی همچون نسرین ستوده را امری غریزی ندانست، بلکه آن را برآمده از اصول اخلاقی که در تمام عمر آن را رعایت کرده عنوان کرد، یعنی «اصل حفاظت و اشاعه ایده‌ال حقوق بشر، حقوق زنان و حقوق کودکان تمام جهان.»

منصوره شجاعی با اشاره به اعتصاب غذای نسرین ستوده که آن از به عنوان مبارزه‌ای برای عدالت و برابری با مطالبه آزادی زندانیان سیاسی نام برد، گفت:

«خواسته نسرین آزادی تمام زندانیان سیاسی - عقیدتی همچون نرگس محمدی، بهاره هدایت، امیرسالار داوودی، سپیده قلیان، محمد نجفی، محمد حبیبی، گیتی پورفاضل، کیوان صمیمی و دیگرانی همچون آنهاست. آنها همراه با خانواده‌ها و دوستان و کنشگران همدل و دیگر ایرانیانی که خواهان آزادی، عدالت، صلح و برابری هستند، توانایی ساختن وطن ما ایران را دارند.»

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.