ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون رئیس جمهوری افغانستان از سوءقصد در کابل جان سالم به در برد

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است. این حمله در آستانه برگزاری مذاکرات بین‌افغان در دوحه قطر انجام شد.

 امرالله صالح، معاون رئیس جمهوری افغانستان صبح چهارشنبه از یک سوءقصد در کابل جان سالم به در برد. در این حمله که با بمب کنارجاده‌ای در مسیر حرکت صالح انجام شد، دست‌کم ۲۰ نفر مجروح و چهار نفر از محافظان معاون رئیس جمهوری افغانستان کشته شدند.

امرالله صالح، معاون رئیس جمهوری افغانستان

به گزارش خبرگزاری رویترز هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است. این حمله در آستانه برگزاری مذاکرات بین‌افغان در دوحه قطر انجام شد.

دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای سوءقصد به جان امرالله صالح را تأیید کرد. در این اطلاعیه گفته شده:

«دشمنان قسم خورده افغانستان می‌خواستند به امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری آسیب برسانند که ناکام شده‌اند.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

صالح رئیس سابق «ریاست عمومی امنیت ملی» مهم‌ترین نهاد اطلاعاتی افغانستان بود که زیر نظر رئیس جمهوری اداره می‌شود. او تاکنون از چندین سوءقصد جان سالم به در برده است. سال گذشته در یکی از این سوءقصدها ۲۰ تن از کارکنان دفتر او کشته شدند.

رویترز می‌نویسد در روزهای گذشته دیپلمات‌ها و مقامات دولت افغانستان هشدار داده بودند که خشونت‌ها به روند اعتمادسازی در مذاکرات بین‌افغان در دوحه قطر لطمه می‌زند.

شنبه گذشته یک هیأت بلندپایه طالبان در آستانه مذاکرات بین‌افغان وارد دوحه قطر شد.  محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان «شورای عالی مصالحه ملی» را با هدف ایجاد اجماع ملی بر سر موضوعاتی که می‌بایست با هیأت مذاکره‌کننده طالبان به بحث گذاشته شود تشکیل داده است.

همزمان با این تحولات خشونت‌ها در افغانستان هم بالا گرفته است. این بار اما شخصیت‌های جامعه مدنی افغانستان هدف قرار گرفته‌اند. وزارت داخله افغانستان اعلام کرده است که در روزهای گذشته ۳۹ فعال مدنی و استاد دانشگاه در سوءقصدها جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.