ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا در ایران: وضع تهران همچنان قرمز و سینوسی است

کشور با خطر موج سوم کرونا مواجه است. حسن روحانی در نشست هیأت دولت گفت شرایط ایران را نباید با سایر کشورها مقایسه کرد.

استاندار تهران اعلام کرد از نظر همه‌گیری ویروس کرونا در تهران وضعیت همچنان قرمز و در نوسان است است. امکانات کافی نیست. حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی در نشست هیأت دولت گفت شرایط ایران را نباید با سایر کشورها مقایسه کرد.

کرونا در ایران: وضع تهران همچنان قرمز و سینوسی است

استاندار تهران چهارشنبه ۱۹ شهریور در جمع خبرنگاران درباره همه‌گیری ویروس کرونا در استان تهران گفت وضعیت همچنان قرمز و سینوسی است. منظور از "سینوسی" توصیف وضعیتی نوسانی است. انوشیروان محسنی بندپی گفت:

«بر اساس گزارشی که به دست ما رسیده تا روز گذشته ۳۱۰۰ نفر در اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد ۱۰۵۰ نفر در وضعیت حاد بیماری قرار دارند.»

استاندار تهران درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی به ویژه مترو گفت:

«استفاده از ماسک در مترو بالای ۹۵ درصد است ‌اما فاصله‌گذاری اجتماعی به دلیل جمعیت زیاد در مترو به خوبی رعایت نمی‌‌شود که این مساله اجتناب‌ناپذیر است.»

به یک معنا مردم در مجموع به وظیفه خود عمل می‌کنند اما شهرداری امکانات لازم را در اختیار شهروندان قرار نمی‌دهد. پیش از این گزارش شده بود که احتمال ابتلا به کووید-۱۹ در مترو بیش از ۷۰ درصد است. حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی در سخنانی که در جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت ایراد کرد، با اشاره به بحران همه‌گیری ویروس کرونا در ایران گفت:

«شرایط ما با شرایط سایر کشورها متفاوت است. در زمینه بازگشایی‌ها شرایط کشور را با شرایط سایر کشورها مقایسه نکنید.»

در همان حال سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت چهارشنبه ۱۹ شهریور اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در ایران شناسایی شدند که تقریبا نیمی از آن‌ها به سبب ابتلا به موارد حاد کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها بستری شدند.

بر همین اساس در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۷ بیمار کووید-۱۹ در ایران جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر رسید.

خطر موج سوم

با توجه به برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم و برگزاری کنکور سراسری و مسافرت‌های متعدد به استان‌های شمالی ایران در ایام تعطیلات و فرارسیدن فصل شیوع آنفولانزا انتظار می‌رود در ایران موج سوم همه‌گیری ویروس کرونا در پاییز فرابرسد. محسنی بندپی، استاندار تهران در ادامه نشست خبری خود درباره تامین واکسن آنفلوآنزا برای استان گفت:

«با شروع پاییز و افزایش بیماری‌های تنفسی و ریوی و شیوع آنفلوآنزا این نگرانی وجود دارد که با افزایش روند بیماری کرونا و یا بستری شدگان روبرو شویم.»

بندپی اعلام کرد که در مقایسه با سال‌های گذشته مقدار بیشتری واکسن آنفولانزا در تهران توزیع شده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.