ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تداوم نگهداری زینب جلالیان در سلول انفرادی زندان کرمان

زینب جلالیان، ۵ تیرماه بدون اعلام قبلی و بدون هیچ دلیلی در حالی که به ویروس کرونا مبتلا شده بود، از قرنطینه زندان قرچک ورامین به زندان مرکزی کرمان منتقل شد.

زینب جلالیان، زندانی سیاسی کُرد محکوم به حبس ابد، پس از انتقال به زندان کرمان همچنان به صورت بلاتکلیف در سلول افرادی نگهداری می‌شود.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

زینب جلالیان، که در پنج‌شنبه ۵ تیرماه بدون اعلام قبلی و بدون هیچ دلیلی در حالی که به ویروس کرونا مبتلا شده بود، از قرنطینه زندان قرچک ورامین به زندان مرکزی کرمان منتقل شد و به گزارش "شبکه حقوق بشر کردستان"، بعد از گذشت نزدیک به دو ماه، همچنان در سلول انفرادی اين زندان نگهداری می‌شود.

به گزارش این منبع، زینب جلالیان در روزهای گذشته طی تماس تلفنی با خانواده‌اش از ادامه نگهداری خود در شرایط سخت سلول انفرادی خبر داد. زینب جلالیان گفته مسئولین زندان کرمان به او وعده داده‌اند در صورتى كه هزینه انتقال به زندان خوی را به صورت شخصى پرداخت كند، او را به زندان خوی باز خواهند گرداند. با وجود اين تاكنون اقدامى عملى در اين رابطه صورت نگرفته است.

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، زينب جلاليان هر چند هفته یک بار با حضور ماموران حفاظت زندان امکان تماس تلفنی کوتاه با خانواده‌اش را دارد. او در تماس با خانواده‌اش اجازه ندارد به زبان كُردى صحبت کند و با مادر و پدرش كه فارسى را به سختى متوجه مى‌شوند، مجبور است به زبان فارسی صحبت كند.

زینب جلالیان در حالی که به ویروس کرونا مبتلا شده بود و در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی مناسب و درخواست بازگشت به زندان اوین یا زندان خوی دست به اعتصاب غذا زده بود، در ششمین روز اعتضاب غذایش از زندان قرچک به زندان کرمان منتقل شد. زندان کرمان فاصله زیادی با محل زندگی خانواده‌اش در ماکو دارد و خانواده‌اش امکان ملاقات حضوری با او برخوردار نیستند.

زینب جلالیان بیش از ۱۳ سال است که بدون یک روز مرخصی در زندان به سر می‌برد و تنها زندانی سیاسی زن در ایران است که به «حبس ابد» محکوم شده است.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Pouya Bakhtiari

    ۲۴ روز پس از سرنگون کردن هواپیمای غیرنظامی اوکراینی با ۱۷۶ مسافر و خدمه توسط موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، دو شکایت جمعی از سوی خانواده‌های قربانیان در دادگاه‌های کانادا علیه دولت جمهوری اسلامی، خامنه‌ای و جمعی از فرماندهان ارشد سپاه به جریان افتاده است. شکایت‌ها در یکی از دادگاه‌های انتاریو ثبت شده اما به گفته مقام‌های قضایی کانادا، به دلیل شیوع ویروس کرونا مقدمات به جریان افتادن آن‌ها به تاخیر خورده بودند. یکی از این شکایت‌ها با عنوان «عمل تروریستی ساقط کردن هواپیمای غیرنظامی»، بر اساس قانون کانادایی «عدالت برای قربانیان تروریسم» به صورت دسته جمعی تنظیم شده است. کانادا دولت جمهوری اسلامی را «حامی تروریسم» شناسایی و مصونیت‌های سیاسی و دولتی ایران را لغو کرده است. به همین دلیل، مقام‌های ارشد حکومتی ایران را قابل محاکمه در دادگاه‌های کانادا می‌داند. به محض طرح دعوایی علیه مقام‌های یک دولت خارجی، دولت کانادا موظف است به نمایندگی از دادگاه، موضوع را به اطلاع افراد و نهادهایی که از آن‌ها شکایت شده است، برساند. بر اساس گزارش «روزنامه نشنال‌پست» کانادا، یک مقام عالی‌رتبه وزارت خارجه این کشور در نامه‌ای که تاریخ اول سپتامبر (یازدهم شهریور) را دارد، این شکایت را به وزارت امور خارجه حکومت ملاها ارسال کرده.